Akbank’ın ilk çıktığında cazip kampanyalar düzenleyen Tosla’sı, son dönemde düzenlediği kampanyalarının yetersizliği, kimlik doğrulamayı dayatması ve yetersiz canlı destek çalışanları sebebi ile insanları çileden çıkarmaya başlamış durumda. Birde üstüne kart kullanım ücreti almaya başlayacak olmaları kullanıcıları yavaş yavaş Tosla’dan uzaklaştırmaya başladı. Ki bende onlardan birisiyim.. Daha geçen günlerde bir e-pin satın alımı yapmış ve Tosla’nın beni ortada bırakması sebebi ile günlerce eziyet çekmiştim, şimdi de uygulamaya girişlerde KYC doğrulaması çıktı başımıza! Neymiş? Mecburi hale geliyormuş.
Yani bir süre sonra herkes kimliğini taratarak ön ödemeli kart hizmetine tüm kişisel bilgilerini vermek zorunda kalacak. Bir de üstüne her ay ücret ödeyeceğiz?..
Tosla Üyelik Ücreti. 12 TL
Toslamayan Ücreti: 3 TL
Ay içinde 5 farklı kişiden toplam 5.000 TL ve üzerinde ya da tutardan bağımsız 10 farklı kişiden para transferi geldiğinde sonraki işlemlerde %3
Tabi bu dayatmanın sonu ne olacak biliyoruz; kullanıcılar tek tek hesaplarını kapatmaya başlayacaklar.
Peki Nasıl?
TELEFONLA! Evet, telefonla!
Hesabı açmak çok kolay ama kapatmak için hiçbir kolaylık yok. Çünkü mecbursunuz Tosla kullanmaya?
Ben şahsen şimdilik hesabımı kapatmadım fakat içerideki parayı çektim. İlk fırsatta da telefon ederek hesabımı kapattıracağım. Hayatımda en sevmediğim şey dayatmalar ve ilgisizliktir. Belki e-pin sorunumda beni mağdur etmeseler kalırdım fakat bu haliyle Tosla’da duramam.
Eğer sizde TOSLA’dan kurtulmak istiyorsanız yapacağınız şey şu;
- Tosla uygulamasını açtığınızda karşınıza KYC ekranı gelecek. 3 adımda meslek, gelir bilgisi, adres bilgisini girin, devam edin..
- Karşınıza kamera ile kimlik tarama geldiğinde kamera izni verip sonra geri yaparak KYC doğrulamadan çıkın.
- KYC doğrulamadan çıkarken karşına “hesabına 1 TL gönder, kimliğini doğrula” gibi bir seçenek gelecek, para yükle butonu ile Tosla ana ekranına gidin.
- Şimdi, hesabınızda kalan para varsa bunu görebilir, başka bir karta (örneğin Paycell) ya da banka hesabınıza aktarabilirsiniz.
Çünkü hesabınızda para varsa hesabınızı kapatamıyorlar.
Son aşamada da TOSLA müşteri destek hattı 0850 4770867‘yi arayın.
Ve karşınıza gelen müşteri destek personeline hesabınızı kapatmak istediğinizi söyleyin.
Şimdilik tek seçenek bu. Canlı destekten yazdığınızda hesabınızı kapatmıyorlar çünkü..
Kafanıza takılan başka sorular varsa onlara bu bağlantıdan göz atabilirsiniz. Ya da hesap doğrulama yapmadan hesabınızı bomboş bırakabilirsiniz. Sonuçta içeride para olmadığında sizi borçlandıramazlar. Ne için neyin parasını alacaklar?
Konuyla alakalı sorularınız ya da eklemek istedikleriniz olursa yorum olarak yazabilirsiniz.
Benim hesabımda 2tl var ve harcayamıyorum şimdi bıraksam öylece benden para kesimi borca sokma gibi bir duruma sokabilirler mi?
@Bahar; Merhaba. Ön ödemeli kartlarda borçlandırma yapamazlar. 2 tl’yi Paycell kartınız varsa ona yükleyebilirsiniz veya öylece bırakırsınız, kullanmama bedeli olarak 2 tl’ye el koyarlar. Ama başka borçlandırma yapamazlar.