Microsoft Store üstünden veya Xbox Store üstünden bir oyun aldınız ve bir gün sonra fark ettiniz ki bu oyunda bir sorun var. Bazı sorunlar çözülebilir ama bunun için biraz zaman gerekir. Fakat Call of Duty Modern Warfare Remastered gibi sorunlu bazı oyunlarda ne yaparsanız yapın istediğiniz sonucu alamazsınız. Bu durumda da oyunu iade etmeniz, paranızı geri almanız gerekir. Peki bunu nasıl yapıyoruz?
Eğer oyun satın alımımız üstünden henüz 14 gün geçmediyse hızlıca şu yolu izliyoruz;
Aşağıdaki bağlantıya tıklıyor, para iadesi talep sayfasına gidiyoruz.
https://support.xbox.com/tr-TR/help/subscriptions-billing/buy-games-apps/refund-orders
İlgili sayfada oturum açmamız istenirse, oyunu satın alırken açık olan Microsoft hesabımız ile oturum açıyor ve İstek kullanılabilirliği sekmesine bakıyoruz. Eğer oyunumuz iadeye uygunsa, bu sekmede kendisini görüyor olmalıyız.
İade edeceğimiz oyunu görüyorsak oyunun üstünde yer alan tik kutusuna tik koyuyor, Para iadesi talep edin butonuna tıklıyoruz.
Karşımıza, iade talebini onaylamaları için geçerli nedenleri sunmamızı isteyen bir ekran gelecek. Burada uygun seçimleri yapıyor, ek ayrıntılar kutucuğuna ek bilgiyi yazıyor ve formu gönderiyoruz.
Artık İstek kullanılabilirliği sekmesinin boş olduğunu, Para iadesi durumu sekmesine tıkladığınızda ise iade talep ettiğimiz oyunun buraya aktarıldığını görüyor olmalısınız.
İlk durumda İstek inceleniyor yazacak, talebiniz onaylandığında ise İstek onaylandı yazıyor olacak.
Eğer İstek onaylandı yazısı görüyorsanız, şimdi aşağıdaki sayfaya gidip iade talep ettiğiniz oyunun bilgi kutucuğuna bakın. Sağ üst tarafta İade edildi yazıyorsa, talebiniz kabul edildi, para iade işlemi başlatıldı demektir.
https://account.microsoft.com/billing/orders
Artık oyunu cihazınızdan silebilir ve paranızın geri aktarımını beklemeye geçebilirsiniz.
Paranın hesabınıza geri ulaşması 2 haftayı bulabilir.
DİKKAT!
Eğer bir oyun değil, abonelik satın aldıysanız ve aboneliği iptal etmek istiyorsanız yukarıdaki bağlantıyı değil aşağıdaki bağlantıyı kullanın.
https://support.xbox.com/tr-TR/help/subscriptions-billing/manage-subscriptions/cancel-recurring-billing-or-subscription
Eğer bir oyunu belirli süre oynamadıysanız 14 günü geçmiş olsanız da 90 güne kadar para iadesi talep edebilirsiniz. Fakat bunu yapabilmeniz için, oyunun yukarıda paylaştığım İstek kullanılabilirliği sekmesinde aktif görünüyor olması gerekir. Oyun burada görünmüyorsa, iade talep edemezsiniz.
Yorum Yaz