Fatura ödeme ve alışveriş imkanlarının internete taşınması, insanların evinden dışarı çıkmadan istediği her şeyi uygun fiyatla satın alması veya faturalarını ödeyebilmesi, 2000’lerin en harika olaylarından birisi. Yakın zamanda marketlerde internet üzerinden satışa başladı ve neredeyse ekmeği bile internet üzerinden satın alma şansı doğdu. Bu kadar imkan varken peki gsm operatörlerinde durum ne? Hiç düşündünüz mü?
İnternetten Yeni Hat Almak ve Numara Taşıma!
Türkiye’de faaliyet gösteren 3 gsm operatörü de internet üzerinden, evinizden çıkmadan yeni hat almanıza yada başka operatördeki numaranızı taşımanıza imkan sunuyorlar. Bunu, ilgili operatörün web sitesi üzerinden kısa sürede gerçekleştirebiliyorsunuz. Fakat internet üstünden böyle bir işlem yaparken, tıpkı gsm operatörü bayisinde olduğunuz kadar dikkatli olmanız gerekiyor. Aksi halde istemediğiniz fiyattan, istemediğiniz bir faturalı tarifeyi tam 2 yıl boyunca satın alma hatasına düşebiliyorsunuz.
Bu nedenle 3 operatöründe eğer web siteleri üzerinden yeni hat alacak yada numara taşıyacaksanız uyanık olmanız gerekiyor. Bunun haricinde internet üzerinden yeni hat almanın gayet lüks ve konforlu olduğunu düşünüyorum.
Tabi faturasız hat satmamaları bir eksi! (Evet sadece faturalı hat satın alınabiliyor.)
Güncelleme: Artık internet üzerinden faturasız hat satın alınabiliyor.
Peki nasıl yapılıyor? Bu işlemin iyi yanları, kötü yanları neler?
İşlemler gayet basit. Gsm operatörünüzün ilgili web sitesine giriyorsunuz, Yeni hat yada numara taşıma, hangisini tercih ediyorsanız önce bunun seçimini yapıyor, ardından bütçenize uygun bir faturalı hat paketi seçerek işlemlere devam ediyorsunuz.
Vodafone için link;
https://www.vodafone.com.tr/numara-tasima-yeni-hat/ https://www.vodafone.com.tr/numara-tasima-yeni-hat/faturasiz-tarifeler
Turkcell için link;
https://www.turkcell.com.tr/tr/turkcellli-olmak/yeni-hat
Türk Telekom için link;
https://bireysel.turktelekom.com.tr/mobil/sayfalar/mobil-online-basvuru.aspx
Benim gördüğüm kadarıyla şimdilik internet üstünden faturasız hat satışı yapmıyorlar. Muhtemelen bir sebebi vardır. Ve seçilebilir faturalı tarifeler arasında da geneli 2 yıl taahhüt vermeniz gereken paketlerden oluşuyor.
Eğer taahhüt vermeyecekseniz, tarifelerin hemen hepsine bakıp, taahhütsüz seçenekleri bulmanız gerekiyor. Yoksa buradan seçeceğiniz her paket için 2 yıl taahhüt vermiş oluyorsunuz.
Ayrıca Turkcell ve Vodafone sizlere geniş bir seçim alanı yaratırken, Türk Telekom bu işi internet üstünden direk telefona yada bayisine çekmeye çalışıyor.
Tarifenizi seçtiniz, sonraki aşamaya geçiyorsunuz; Numara Seçimi!
Vodafone ve Turkcell’in web sitesinden 2-3 tıklama ile son 4 hanesini sizin belirlediğiniz yeni bir hat alabiliyorsunuz fakat Türk Telekom’un web sitesinde sadece form dolduruyorsunuz, onlarda sizi arıyor. Muhtemelen işlemler telefon üzerinde takılırsa da en yakın bayilerine davet ediyorlar.
Hatta Turkcell’in web sitesinde kutucuğa tam bir numara yazıp onun boşta olup olmadığına da bakabiliyorsunuz. Numara boşta ise, internet üzerinden satın alabiliyorsunuz.
Ayrıca her iki operatörde de rastgele numara getirme seçeneği var; bu numaralar arasında daha önce başkalarının kullanıp boşa düşürdüğü numaralar olabileceğinden, önce numarayı görüp, sonra internet üstünde kısa bir araştırma yapma şansı sunmuş oluyorlar size. Bu da ufak ama güzel bir ayrıcalık.
Sonrasında numaranıza karar verip devam ediyorsunuz.
Bu aşamada Turkcell’in biraz daha iyi olduğunu düşünüyorum. Vodafone sizden sizinle iletişime geçebilmek için bir başka cep telefonu numarası istiyor. Ya o an elinizde bir cep numarası yoksa?. Bunu olasılık olarak saymamışlar.
Son aşamalar; Kişisel Bilgiler ve Teslimat Bilgileri!
Bu iş internet üzerine taşındı ama müşteri hizmetlerinden kaçış yok. İlla ki bu iş için sizinle iletişime geçecekler. Bunun içinde tarife ve hat seçiminden sonra hattınızı ve sözleşmeyi düzenleyip, ulaştırabilmek için sizden kişisel bilgiler ve teslimat adresini isteyecekler.
Bu işi internet üzerinden yapmak zorundaysanız tabi ki devam edeceksiniz. Bilgileri doğru olarak girecek ve hat taşıma yada yeni hat alım başvurunuzu tamamlayacaksınız.
Ancak kişisel bilgiler veya teslimat ile alakalı bir tereddütünüz varsa, başvurunuza bu aşamalarda son verip, en yakın gsm bayisine gideceksiniz.
Çünkü gördüğünüz üzere bu işlemler internet üzerinden yapılan herhangi bir alışveriş kadar standart değil.
Bayiye gitmiş olsanız karşınızdaki görevliye bilmediğiniz paketleri, tarifeleri sorabilirsiniz ve hatta taahhütsüz farklı paketler alabilirsiniz ancak internet üzerinden yeni hat alırken, sadece ekranda karşınıza sunulanları seçebileceksiniz.
Bunun birkaç iyi yanı olacak;
- Evinizden çıkmayacaksınız, hattınız ve sözleşme kapınıza kadar gelecek,
- İnternetten başvurduğunuz için bayide zaman kaybınız olmayacak,
- İstediğiniz numarayı bulma şansınız olacak,
- Ve internette yapılan başvurulara ekstra hediyeler verdiklerinden bu hediyeleri alma şansınız olacak.
Ancak şöyle kötü yanları da olacak;
- Takıldığınız konularda yardım gerekirse müşteri hizmetlerini aramanız gerekecek,
- Dikkatli olmazsanız 2 yıl istemediğiniz bir pakete taahhüt yapacaksınız,
- Faturasız hat alma şansınız olmayacak,
- Bilgilerinizde hata yaparsanız tekrar kurye işlemleri ve bayi ziyaretleri yapmanız gerekebilecek.
İnşallah kafanızı karıştırmamışımdır.
İnternet üzerinden yeni hat alımı veya hat taşıma gayet güzel bir olanak. Fakat bu olanaktan yararlanırken internete hakim ve araştırmacı olmanız gerekiyor. Pinpirikli ve dikkatsiz biriyseniz sonradan ekstra iş çıkmaması için yeni hat alımı veya hat taşıma işlemleri için en yakın gsm bayisine gitmeniz daha iyi olacaktır.
Konuyla alakalı sorularınız olursa yorum formundan yazabilirsiniz.
Emek verip yazmışsınız, teşekkürler.