2023 senesinde 25 yaşına giren Half Life oyunu kısa süreliğine ücretsiz olmuş ve birde oyunu geliştiren, güzelleştiren 25. yıl güncellemesi almıştı. 2024 senesi ise Half Life 2’nin 20. yılını kutladığı sene oldu ve Valve, Half Life 1’de yaptığının aynısını Half Life 2 için yaptı. Şimdiye kadar satın almayan kimse kalmamış olsa da, Half Life 2 oyunu ve Episode 1, Episode 2, 18 Kasım 2024 tarihine kadar ücretsiz oldu! Ve ekstra olarak Half Life 2 atölye desteği kazanırken, oyunu geliştiren, daha da güzelleştiren birçok değişiklik yapıldı. Oyunu henüz satın almadıysanız Half Life 2 Steam bağlantısını hemen aşağıda bulabilirsiniz.
>> Half Life 2 Steam Bağlantısı
HALF LİFE 2, 20. YIL DUYURUSU
Valve, 20 yaşına giren Half Life 2’nin yeni yaşına özel hazırlanan güncelleme ve Half Life 2 belgeselinin detaylarını aşağıdaki upuzun yazı ile Steam platformunda duyurular altından paylaştı.
Half Life 2, 20. Yıl Dönümü Güncellemesi
Half-Life 2 resmen 20 yaşında ve biz bu dönüm noktasını, 16 Kasım 2004’ten beri bu oyunun keyfini çıkaran (veya keşfeden, hatta yeniden keşfeden) oyuncu topluluğunu kutlamak için bir fırsat olarak kullanıyoruz.
Tüm güncellemeleri ayrıntılı olarak sergilemek için yeni bir web sayfası oluşturduk, ancak yeniliklerin kısa bir özeti şöyle:
# EPISODE ONE VE EPISODE TWO GENİŞLEME PAKETLERİ DAHİL
Half-Life 2 artık temel oyunla birlikte Episode 1 ve Episode 2 genişletmelerinin tamamını içeriyor. Bunlara ana menüden erişilebiliyor ve her birini tamamladıktan sonra otomatik olarak bir sonraki genişletmeye geçiyorsunuz.
# HALF-LIFE 2 GELİŞTİRİCİ YORUMLARI
Bölümlerde her zaman yorum parçaları olsa da, temel oyunda hiç yoktu… ta ki şimdiye kadar. Ekibi Half-Life 2 için üç buçuk saatlik yeni sahne arkası yorumları kaydetmeleri için geri çağırdık.
# STEAM ATÖLYESİ DESTEĞİ
Half-Life 2 için kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklere göz atın, yükleyin ve oyunu hiç terk etmeden oynayın. Ekstralar menüsünde arayın!
# HATA DÜZELTMELERİ ve YENİ GRAFİK SEÇENEKLERİ
Yıllar içinde güncellemelerde tanıtılan görsel patlamalar, eksik sprite’lar ve uyumsuz ışıklandırmalar temizlendi. Ayrıca Half-Life 2’nin görsel sadakatini orijinal sürümde izin verilenden daha ileriye taşımak için bazı ayarlar ekledik.
Half-Life 25. yıl dönümü belgeselimiz o kadar iyi gitti ki Secret Tape’i bir tane daha yapması için geri davet ettik; bu sefer Half-Life 2’ye odaklanıyor. Ve bu sadece bir oyunun yapımından çok daha fazlasıyla ilgili. Paranın bitmesi. Hacklenmek ve erken bir sürümün çevrimiçi olarak sızdırılması. Yayıncımız tarafından dava edilmek. Steam’i kurmaya çalışmak. Hepsi orada!
Belgesele eşlik edecek ek materyal olarak, Half-Life 2’nin geliştirilmesinden bir avuç eski sunumu ortaya çıkardık. E3 2003, E3 2002 ve Siggraph 2000’den videoları 20. Yıl Güncellemesi web sitesinde bulabilirsiniz.
# RAISING THE BAR’IN YENİ BASKISI
Basımının ilk kez durdurulmasının üzerinden neredeyse yirmi yıl geçen Çıtayı Yükseltmek kitabı, 2025’te genişletilmiş ikinci baskısıyla geri dönmeye hazırlanıyor. Bu baskıda Half-Life 2’nin yaratılışına kapsamlı bir bakış sunuluyor ve Episode 1 ve Episode 2’den daha önce hiç görülmemiş konsept çizimleri ve hiç gerçekleşmeyen üçüncü bölüm için fikirler ve deneyler yer alıyor.
# OYNAYAN HERKESE TEŞEKKÜR EDERİZ
Half-Life 2’yi şu andan itibaren hafta sonuna kadar (18 Kasım saat 10:00 Pasifik’e kadar) ücretsiz olarak edinebilirsiniz. Bu nedenle daha önce hiç oynamadıysanız hemen alın ve sonsuza dek saklayın.
20. YIL GÜNCELLEMESİ İLE NELER DEĞİŞTİ?
Half-Life 2, 20. yıl güncellemesi ile hem oynanış bakımından, hem grafiksel olarak tahminimizden fazla yenilik yapıldı. Güncelleme ile oyunda neler değişeceğini merak ediyorsanız upuzun hata düzeltmeleri ve değişiklik notlarını hemen aşağıda okuyabilirsiniz.
>> Yeni İçerik
- Half-Life 2 ekibinin 3,5 saatlik geliştirici yorumları eklendi.
- Half-Life 2: Episode One ve Episode Two artık Half-Life 2 ana menüsünden oynanabilir.
- Half-Life 2: Lost Coast, Ekstralar menüsüne eklendi.
- Steam Atölyesi desteği eklendi. Görevleri tamamlayın veya silahları, düşmanları, arayüzü ve daha fazlasını topluluk tarafından oluşturulan içerikle değiştirin.
- Oyun geneline özel Steam Oyun Kaydı oyun olayları ve aşamaları eklendi.
>> Çizim ve Grafikler
- Ayarlara bağlı olarak nesnelerin veya haritaların tamamen parlak veya tamamen karanlık olmasına neden olan sorunlar düzeltildi.
- Daha yumuşak gölgeler üretmek için lightmap’lere bikübik filtreleme eklendi. Gölgelendirici Detayı ayarı Çok Yüksek olarak ayarlanarak etkinleştirilebilir.
- Birçok haritadaki çimen detayı dokuları düzeltildi.
- Half-Life 2’nin ilk sürümündeki Klasik Efektleri etkinleştirmek için ayarlar eklendi. Bu efektler r_classic_blood veya r_classic_fire kullanılarak da etkinleştirilebilir.
- Radyal sis desteği eklendi.
- Half-Life 2 genelindeki speküler yansıma çıkış sürümüne benzeyecek şekilde ayarlandı.
- Ultra geniş ekranları desteklemek için arbalet ve roketatar silahlarının modelleri güncellendi.
- Yüksek görüş alanı ayarlarında kameranın araçların içine geçmesi düzeltildi.
- Haritalar arasında geriye doğru gidildiğinde lambda zulası göstergelerinin ve diğer çıkartmaların kaybolması sorunu düzeltildi.
- Model Detayı ayarını Yüksek yapmak artık her zaman modelin en yüksek detaylı sürümünü görüntüleyecek ve asla daha düşük detay düzeyiyle değiştirilmeyecek.
- Kenar Yumuşatma varsayılan olarak 4x MSAA olarak ayarlandı.
- Bazı ekran kartlarında diş gölgelendiricisinin tamamen beyaz olarak işlenmesi sorunu düzeltildi.
>> Arayüz ve Seçenekler
- Arayüz artık daha yüksek çözünürlükleri destekleyecek şekilde ölçeklenebiliyor.
- Oyunu Steam Geniş Ekran modunda başlatmak artık Steam Deck’teki oyun kumandası dostu arayüzü kullanacak. Bu modu “-gamepadui” başlatma seçeneğiyle de başlatabilirsiniz.
- Yüksek Dinamik Aralık ayarı ana görüntü ayarları sayfasına taşındı.
- Yorum modu artık Yeni Oyun ekranında etkinleştirilebilir.
- Kilitli başarım simgelerinin gri tonlamalı görselleri Steam’dekilerle uyumlu olması için düzeltildi.
- Oyun kumandası buton simgelerinin okunabilirliği iyileştirildi.
- Buton ipuçları artık yalnızca standart ön yüz butonlarının ve tetiklerin simgelerini görüntülemeyi tercih edecek. Bu davranış “sc_prefer_basic_origin_hints” komutuyla devre dışı bırakılabilir.
- Arayüzde Verdana gibi sistem yazı tiplerinin kullanıldığı yerler yeni bir yazı tipi olan GorDIN ile değiştirildi.
- Platformlar arasında daha tutarlı bir işleme sağlayan yeni bir yazı tipi oluşturucu eklendi.
- Kenar Yumuşatma etkinken belirli yazı tipi karakterlerinin kenarlarının kesilmesi sorunu düzeltildi.
- Kaydırma çubukları ve buton animasyonlarının ters renkler kullanması düzeltildi.
- İşlev görmeyen “Mevcutsa ‘bloom’ efekti kullan” ayarı kaldırıldı.
- Half-Life 2 oynamanın detaylı durum bilgisi eklendi.
>> Girdi
- Varsayılan Steam Girdisi yapılandırması güncellendi.
- Oyun kumandası ayarları menüsü eklendi.
- Oyun kumandası kullanırken silah seçimi arayüz düzenini seçebilme özelliği eklendi.
- Fare/klavye ve oyun kumandası için ayrı Hedef Yardımı modu ayarları eklendi. Yeni Hedef Yardımı “Gelişmiş” modu artık araç kullanırken düşmanları takip etmeye ve hedefe odaklanmaya çalışır.
- Aç/Kapat modunda çömelme kullanıyorsanız, koşma tuşuna basmak artık oyuncuyu ayağa kaldıracak.
- Eski analog çubuk ayarları fare ayarları menüsünden kaldırıldı.
>> Oynanış
- Kuşların dünyada sıkışıp kalma ihtimali azaltıldı.
- Kapı saldırısı sahnesindeki Combine ile çömelme davranışı düzeltildi.
- Final sırasında Combine’ın bazen ateş etmemesi düzeltildi.
- Oyun duraklatıldığında oyun sesleri ve müzik de artık duraklatılıyor.
- Bir oyuncu kanallarda helikopterin çok önündeyse oluşabilen çökme sorunu düzeltildi.
- Dr. Breen’in bazı yayınlarda kameraya bakmaması düzeltildi.
- Yumuşak sürtünme seslerinin çalmaması düzeltildi.
>> Genel Harita Güncellemeleri
- Half-Life 2 ve Half-Life 2: Deathmatch’teki her haritaya tam HDR aydınlatma ve ton eşlemesi eklendi.
- Çoğu haritanın lightmap çözünürlüğü artırıldı.
- Oyun genelindeki çizim mesafeleri ayarlandı, böylece detaylar ve nesneler çok daha uzaktan görünür kalıyor.
- Çoğu haritadan Far-Z kırpma aracı (clip plane) kaldırıldı.
- Pencere ve kapıların kaybolma mesafeleri artırıldı.
- Birçok harita geçişindeki aydınlatma ve harita detayı tutarsızlıkları iyileştirildi.
- Daha iyi ufuk görüntüsü için ufukta su bulunan haritaların sis ve skybox’ları ayarlandı.
- Hemen hemen her haritadaki basit yansıtıcı su tamamen yansıtıcı su ile değiştirildi.
- Oyun genelinde havada asılı duran birçok nesne düzeltildi.
- Oyun genelindeki birçok displacement yüzeyindeki delikler kapatıldı, dokular hizalandı ve birleşme yerleri düzeltildi.
- Uzaktaki bazı ağaçlar daha detaylı modellerle değiştirildi.
- Birçok statik nesnede eksik olan gölgeler etkinleştirildi.
- Doku detayına (sprite) sahip olmayan tüm ışıklara bunlar eklendi.
- Birçok büyük statik nesnenin lightmap’i düzeltildi.
- Arka plandaki binalara eksik olan basit çatı geometrileri eklendi.
- Kırpma aracı kaldırıldığı için açığa çıkan alanlara arka plan displacement geometrisi eklendi.
>> Özel Harita Güncellemeleri
- Giriş sekansı, G-Man’in gözlerindeki yansıtıcı noktaların düzeltilmesi de dahil olmak üzere ilk sürümdeki sekansa benzeyecek şekilde ayarlandı.
- Tren istasyonu duvarlarındaki çeşitli doku birleşimi yerleri düzeltildi.
- Artık tüm çitler düzgün bir şekilde gölge oluşturuyor.
- Seviye geçişlerindeki sis değerlerinin yanlış ayarlanmasıyla ilgili sorunlar düzeltildi.
- Garip yerlerde parıldayan aydınlatma nesnesinin tabanından ışık yayma değeri kaldırıldı.
- Eli’nin ışınlanma sekansındaki hareketsiz kalma animasyonlarındaki bir hata düzeltildi.
- Anlamlı Katılım ve Rota Kanal’daki tren vagonlarının lightmap’i düzeltildi.
- Rota Kanal’da raylara bakarken dünya geometrisinin görünüp kaybolmasına neden olan bir işleme hatası düzeltildi.
- Rota Kanal’daki birleşim yerlerini ve hizalama hatalarını azaltmak için birkaç alanda boru ve kanal duvarı dokuları hizalandı.
- Seviye geometrisinin belirgin şekilde eksik olduğu kanal duvarlarının şablonları eklendi ve ayarlandı.
- Kanalların karanlık bölümlerindeki ortam ışıklarının parlaklığı ve azalma mesafeleri ayarlandı.
- Kanalların birkaç noktasına ortam ışığının loş ışık kaynağı olarak küçük ızgaralar eklendi.
- Manhack Matt suya atladığındaki sıçrama efektinin zamanlaması düzeltildi.
- Tehlikeli Sular’da oyuncunun konumuna bağlı olarak büyük tuğla bacaların görünüp kaybolmasına neden olan hata düzeltildi.
- Çeşitli kanal haritalarındaki elektrik direklerine kablolar eklendi.
- Black Mesa East’in dışındaki iskele ve elektrik direğindeki aydınlatma ve gölgeler düzeltildi.
- Uçurumun dik yüzündeki basit brush varlığı yerine baraj girişi yakınındaki 3D skybox’a kaydırım ve su düzlemi eklendi.
- Ravenholm mezarlığındaki ve çevresindeki kayaların ve nesnelerin aydınlatması düzeltildi!
- Oyuncuların, Gregori kapıyı açtıktan sonra kapıyı kapatarak kendilerini mezarlığa hapsedebilmesi düzeltildi.
- 17. Otoyol bölümündeki tüm kıyı haritalarına radyal sis eklendi.
- 17. Otoyol boyunca uzanan birçok küçük yapının alan portalları kaldırıldı.
- Köprü seviyesine girmeden önce belirli alanlara arabayı park ettiğinizde oluşan çökme düzeltildi.
- Vortigaunt’ların haritadan düşebilmesine neden olan hata düzeltildi.
- Bir sonraki haritanın Kum Kapanı’ndaki deniz fenerinin tepesinden görülebilen basit 3 boyutlu skybox gösterimi eklendi.
- Nova Prospekt’teki bodrum katı ışıklandırması sırasında oluşan aydınlatma sorunları düzeltildi.
- Nova Prospekt’te daha detaylı gölgeler oluşturmak için seviyelerdeki çeşitli pencerelere ek geometriler eklendi.
- Karmaşa’daki ışınlanma sekansının çok erken bitmesi ve ışınlayıcı hedefine ulaşmasına rağmen, Gordon ve Alyx’in ortalıkta durmasına neden olan hata düzeltildi.
- Başkaldıran’da podyum patlamasının yanlış zamanda olması sorunu düzeltildi.
- Freeman’ı Takip Edin bölümünde bina kubbesinin dışında çokgen olmamasına neden olan bir hata düzeltildi.
- Freeman’ı Takip Edin bölümünde geminin, bina kubbesinin içinden uçabilmesi düzeltildi.
- Freeman’ı Takip Edin bölümünde Barney’nin seviye geçişi sırasında geride kaldığı veya oyuncuya el bombası atmayı çok erken hatırlattığı bir hata düzeltildi.
- Final sırasındaki portal çizim dokularının çözünürlüğü iyileştirildi.
- Menüdeki tüm arka plan haritalarına ortam sesleri eklendi.
- Metnin okunabilirliğini artırmak için Half-Life 2 logosunun arkasındaki skybox’ların bazı kısımları koyulaştırıldı.
- Ultra geniş ekranları desteklemek için menüdeki tüm arka plan haritalarına geometriler eklendi.
- Ravenholm ve Freeman’ı Takip Edin arka plan haritalarına duman eklendi.
- “Citadel” menüsünün arka plan haritasında, oyuncunun kemiklerinin kırıldığının duyulabildiği bir hata düzeltildi.
>> Half-Life 2: Deathmatch Düzeltmeleri
- Seçenekler menüsündeki oyuncu modeli seçimi düzeltildi.
- Oyuncunun duvara çok yakın olması durumunda S.L.A.M.’in patlamaması düzeltildi.
- Hafif makineli tüfek kullanımında görüş açıları iyileştirildi.
- El bombalarını atıp anında tekrar yakalamak için yer çekimi silahının kullanıldığı durumlarda meydana gelebilen bağlantı kesintileri veya çökmeler düzeltildi.
- Yer çekimi silahının eksik ses efektleri düzeltildi.
- Oyuncu zıplarken ve hareket ederken silah değiştirdiğinde, karakterlerde eksik animasyonların oynatılmasına neden olan bir hata düzeltildi.
- Aynı sınıftan başka bir silah alırken silahların görünmez olmasına neden olan bir hata düzeltildi.
>> Half-Life 2: Deathmatch Haritaları
- Birçok haritada oyuncuların canlanma noktalarının sayısı artırıldı.
- Oyuncuların haritadan çıkabilmesine izin veren nesnelerin haritadaki konumları düzeltildi.
- dm_runoff haritasındaki havada asılı duran nesneler düzeltildi.
- dm_runoff haritasında patlamaya dayanıklı kapıdaki alan portalının, kapı kapatıldığında haritanın görüntülenmemesine neden olduğu bir hata düzeltildi.
- Oyuncuların sınırların dışını görebildiği çeşitli haritalara geometriler eklendi.
- Oyuncuların haritanın dışını görebildiği birkaç alan düzeltildi.
- dm_resistance haritasındaki tel örgü kapıların arasından yer çekimi silahıyla kaldırılabilen mavi varillerin yeri değiştirildi.
>> Daha Fazlası
- Oyun başlangıcındaki Valve giriş videosunun kalitesi iyileştirildi.
- Episode One’ın sonundaki bitiş jeneriğinin ve Episode Two’nun başındaki giriş videosunun oynatılmasındaki sorunlar düzeltildi.
- Half-Life 2’ye, Episode One ve Episode Two başarımları eklendi. Oyun başlatıldığında, kopyalanan başarımları yeniden vermek için ayrı olarak yüklenen Episode One ve Episode Two’daki verileri okumaya çalışacaktır.
- Hammer: Doku detayı ön izlemesi artık displacement olmayan yüzeylerde görüntüleniyor.
- Hammer: Artık varlıkların her harita yüklemesine ek veri eklediği bir hata düzeltildi.
- Hammer: cubemap dokularının çizimi düzeltildi.
- Hammer: BSP verileri için çeşitli limitler artırıldı. Model 1024 -> 2048, Brushes 8192 -> 16384, TexInfo 12288 -> 16384, TexData 2048 -> 8096, DispInfo 2048 -> 8096.
- Seviye geçişlerinde müziğin çalmaya devam etmesini sağlayan save_transition_music komut değişkeni eklendi.
- Yerelleştirme dosyaları güncellendi.
- Çeşitli güvenlik düzeltmeleri yapıldı.
>> Notlar
- Oyunun önceki sürümü, “20. Yıl Dönümü Öncesi Derleme” açıklamasıyla birlikte “steam_legacy” adlı, herkese açık bir beta dalında arşivlendi. Bir mod veya özellik beklenmedik bir şekilde davranıyorsa, sorun varsayılan derlemede çözülene kadar bu arşivlenmiş derlemeyi çalıştırmanız gerekebilir.
- Episode One, Episode Two ve Lost Coast artık Half-Life 2’ye dâhil olduğu için bağımsız sürümlerin Steam mağazasındaki görünürlüğünü azaltacağız. Ayrı olarak yüklenen eski sürümler, bu sürümleri kullanan topluluk projelerinin düzgün bir şekilde çalışmaya devam edebilmesi için erişilebilir olacak ancak artık Steam kütüphanenizdeki Araçlar menüsünde yer alacak.
Oyuna ilk defa sahip olanlar veya daha önceden satın almış olanlar, 20. yıl güncellemesini Steam üstünden ücretsiz olarak indirebilirler. 20. yıla özel hazırlanmış Half Life 2 duvar kağıtlarına ise bu bağlantıda sayfanın en altından ulaşabilirsiniz.
Konuyla alakalı yeni bir gelişme olursa yazımda güncelleme yapacağım.
Yorum Yaz