Android işletim sistemi ile çalışan tablet ve telefonların uygulama mağazası Google Play’den uygulama satın alırken üç seçeneğimiz var; Kredi kartı, mobil ödeme ve Google Play kodu. Kredi kartınız 3D secure şart koşmuyorsa uygulama satın almada zaten sorun yaşamıyorsunuz. Ancak kredi kartı seçeneği işinize yaramaz ise mecburen diğer iki seçeneğe kalıyorsunuz.
1. Seçenek Mobil Ödeme;
Turkcell, Vodafone ve Avea tarafından destekleniyor. Telefonunuzda hangi operatörün hattı takılı ise ona ait satın alma seçeneği görünüyor. Operatörünüzü seçiyor, mobil ödemeyi gerçekleştiriyorsunuz.
2. Seçenek Google Play Kodları;
Google Play kodları genelde yurtdışında yoğun ilgi görüyor ancak Türkiye’de pek yaygın değil. Bu sebeple kod bulmakta zorlanabilirsiniz ve benim tavsiyem kodları G2A‘dan satın almanız. Kodlar hediye kartı adıyla yani Gift Card adı ile satılıyor ve G2A’ya girince arama kutusunda Google Play araması yapmanız yeterli oluyor. Daha sonrasında çıkan fiyat listesinden uygun olanı seçip, ödemesini yaparak 10 yada 15 dolarlık kodların sahibi oluyorsunuz. Size verilen kodu ise Google Play uygulamasındaki
Kod kullan seçeneğinden girerek bakiyenizi Google Play’e ekleyip, daha sonrasında satın almaları ek para ödemeden gerçekleştiriyorsunuz. Kodlar ile alakalı merak ettikleriniz veya yardıma ihtiyacınız olursa mesajlarınızı yorum panelinden gönderebilirsiniz.
Mobil ödemeye geri dönersek..
Mobil ödemede mail hesabına tanımlı telefon numarası üzerinden otomatik algılama gibi bir durum olduğundan, sim kart takılı olmayan tablet bilgisayarınızda bile mobil ödemeyi kullanabiliyorsunuz. Mobil ödeme ile gerçekleştirilen işlemlerde operatörler uygulama fiyatına ek olarak (bir seferlik) işlem ücreti kesiyorlar, Avea’nın aldığı ücret 50 kuruş idi. Turkcell’i ise bilemiyorum. Uygulama satın aldıktan sonra ise uygulamayı aynı gmail’in tanımlı olduğu tüm Android cihazlara kurabiliyor, bağımsız bir şekilde faydalanabiliyorsunuz.
Örnekle anlatmak gerekirse; 3 adet Android cihazınız olduğunda, aynı gmail hesabı 3 cihazda da ekli ise 1 cihazdan satın alacağınız uygulamayı ek fiyat ödemeden 3 cihazada kurup, kullanabiliyoruz. Denemelerimde satın aldığım 2 TL’lik oyuna Avea ücreti ile 2.5 TL verdim ve uygulamayı 2 tablet + 1 telefonda sorunsuz oynayabildim. Uygulama birinde açık diye diğer cihazdakini kapatın gibi bir durum yok. İsterseniz 3 kişi, isterseniz 4-5 kişi 4-5 cihazda açıp oynayın.
Hatta cihazlardan birindeki eski gmail hesabını kaldırmak istemiyorsanız kaldırmayın, Ayarlar > Hesaplar altından ikinci bir Google hesabı olarak ekleyin ve aktif Google Play hesabı yaparak uygulamayı indirin. Konu ile alakalı resimleri aşağıda paylaşıyorum, eğer merak ettikleriniz, anlayamadıklarınız olursa yazı altından yorum panelinden gönderebilirsiniz.
Yukarıdaki ilk 4 adım gayet açık. Satın alımı başlatıyoruz ve 4. adımda Avea (yada Vodafone, Turkcell) mobil ödemeyi seçiyoruz.
Hesapta tanımlı telefonu doğrulamak için telefona sms geliyor ve o işlem hızlıca geçiyor. Ardından formalite fatura bilgileri için adres giriyoruz. Detaya girmeden mahalle, il, posta kod olarak adresi yazıp kaydetseniz yeterli.
Adres bilgisi için onay isteniyor. Kısa özet ama doğru adres verdiğimizden tereddüt etmeden Kabul et butonuna dokunuyoruz.
8 numaralı ekranda tekrar onay verdikten sonra 9 numaralı ekranda, telefonda tanımlı gmail hesabımızın şifresi soruluyor. Şifreyi girdikten sonrada satın alma işlemi tamamlanıyor. 10 numaralı ekranda gördüğünüz gibi ödeme başarılı. 11 numaralı ekranda da göreceğiniz gibi Satın al yerine Ödeme iptal ve Aç butonları var. 30 dakika içerisinde herhangi bir şekilde uygulamayı kaldırırsanız ödemeyi iptal etmiş oluyorsunuz ve paranız hattınıza iade ediliyor. Yani tekrardan satın alım adımlarını takip etmeniz gerekiyor, tekrardan operatör işlem ücreti ödüyorsunuz vs.
Mobil ödeme tamamlandığında gelen operatör mesajı yukarıda.. Yanlışlıkla veya bilerek ödemeyi iptal ederseniz aynı şekilde bir sms daha alırsınız ve paranız hattınıza iade edilir. Beklemezsiniz. İlerleyen zamanda Google Play ödeme yöntemlerinde değişiklikler yapabilir ama şimdilik durum bu. Merak ettikleriniz olursa sorularınızı yazı altından yorum paneli ile gönderebilirsiniz.
Yanıt için tşkrlr. Sunuda belirteyim bu ay 300 TL lık bı alısverıs yaptım hesap kesimde bılıyosunuz limit yenileniyor ama aynı uygulamadan islem yapamıyorum limit dolu diyor mesela ama mobil odeme ıle baska satın alma islemlerı de yapabiliyorum. Acaba Google play in aylık koydıgu bir limit olabilirmi. Ama sunuda belirtim mobil odeme yı kapattım yıne aynı islemı yapmak istedım yıne aynı hatayı verdi sonucta kapalı idi aynı hatayı vermemesi lazım degil mıydı? Veya farklı Gmail ile gırıs yapıyorum ondan olabilirmi anlamdım gitti
@Orhan; Rica ederim. Google Play alışveriş limitlerini bilemiyorum ama kredi kartıyla yada mobil ödeme ile alışveriş yaparken ödeme yapılan kurumun limitleri de olabilir. Mesela bankanız izin vermez ise Google Play ödeme alamaz, hata verir. Önce ödeme yöntemi ile alakalı sorunları araştırın sonrasında Google Play ekibi ile iletişime geçmeyi deneyebilirsiniz.
Selam lordız farklı bir soru yöneltmek istiyorum. Cok arstırıdım ama nette bulamadım Belkı bilginiz vardır. Vodofone kac fatura odenmedı takdirde yasal islem baslatır ve cihaz kampanyasını fesh eder yanı avukata verir bilginiz varsa cvpkarsanız seviniriz tşkrlr
@Orhan; Merhaba. Toplamda 3 fatura ödemezseniz Vodafone’un avukatı size ulaşır ve ayrıca adresinize ihbar mektubu yollanır. Mesela Ağustos, Eylül faturalarını ödemediniz, Ekim’de ödemezseniz iş avukata geçer. Ama Ağustos ayını öder, sadece Eylül, Ekim kalırsa o zaman bir şey olmaz. 3’e tamamlamayın.
Teşekkürler lordiz. İkinci fatura dun son odemeydı msj gelmıstı odeme yapın yasal takibe girer kapama ucretı yansıyacak dıye merak ettim ikinci faturada yaparım bole bı işlem diye nettede cok aradım ama cvp bulamadım kimileri uc dort ay kimileri ıkı ay ama cok cok eski yorumlardı oyuzden sormak istedim. Hersoruya cvbınızın olması cok guzel netlerde aramalara gerek yok artık teşekkürler
@Orhan; Rica ederim. Paylaştığım bilgi güncelliğini yitirmiş olabilir yada cihaz taahhütnamesinde farklı bir durum varsa o geçerli olabilir. Yani siz taahhütnamede “her ay düzenli ödeyeceğimi..” gibi bir maddeye onay verdiyseniz onun özel durumu da olabilir. Siz yinede elinizde taahhütname varsa onu okuyun yada konuyu Vodafone müşteri hizmetlerine danışın. Çünkü taahhütnameyi bozarlarsa taksitli cihaz bedelinin tamamını bir seferde talep ediyorlar diye biliyorum. Sizin açınızdan daha büyük zorluk olur.
Türk Telekom Mobil Ödeme sistemi aylık 500 TL limit tanımlıyor sitesinde ama günde 100 liralık bir ödemeye bile onay vermiyor ve bu belirtilmiyor. Eziyetle ulaşılan müşteri hizmetleri çekirdekçileri de bir halt bilmiyor. Doğru düzgün bir program alacağız diye olan kontöre oldu. Aman uzak durun veya teyit olmadan Türk Telekom Mobil Ödemeye bulaşmayın. Turkcell’i de merak edip baktım onlar da tek işlem için 120 TL limit koymuş. Şaka gibi ülke.
Bermude ugulamasına cion satınalamıyorum
@Vedat; Farklı bir uygulama için mobil ödeme yapabiliyorsanız sorun mobil uygulamadan kaynaklıdır. Geliştiriciye mesaj atabilirsiniz yada sorunun düzelmesi için bekleyebilirsiniz.
Satin aldigim uygulamayı istediğim zaman farkli cihazlara kurabiliyormuyum? Mesela baska bir telefon satin aldim. sonradan Hesabımla yine kurutabilirmiyim?