Classic Offensive İptal Edildi Peki CS: Legacy’e Ne Olacak?

Classic Offensive İptal Edildi Peki CS: Legacy'e Ne Olacak?

Belki duymuşsunuzdur, yakın zamanda pek çoğumuzun duyduğu iki yeni CS 1.6 uyarlaması oyun vardı hatta bir tanesinin, yani Classic Offensive’in CS: GO’nun ilk haline daha çok benziyor olması nedeniyle epey bir ilgi vardı oyuna.. Ancak sonrasında bir gelişme oldu ve Classic Offensive’in Steam’de yayınlanabilmesi için yapılan görüşmeler olumsuz bir haberle sonuçlandı.. Valve ekibi oyunu incelemiş ve kurallarına uymadığı için iptal edilmesi gerektiği bildirilmişti. Yani Valve, Classic Offensive’i desteklemiyordu. Peki sonrasında ne oldu?

Classic Offensive geliştirici ekibi, sosyal medya hesaplarından bir duyuru ile bu kötü haberi paylaşarak artık oyunun geliştirilmeyeceğini, dağıtılmayacağını bildirdiler.. [Bknz]

Tabi tüm Counter Strike fanları Valve’ye tepkiliydiler, tepkilerini ve hayal kırıklıklarını dile getirdiler. Sonra jeton düştü ve akıllara şu soru geldi;

“Peki CS: Legacy Ne Olacak?”

Konuyla ilgili hızlı ve detaylıca bir cevap CS: Legacy resmi sosyal medya hesaplarından geldi ve oyun severlerin korkularını dindirecek bir açıklama yapıldı. CS: Legacy, Valve’nin kurallarını ihlal etmiyor ve iptal edilme durumu yok!

Yani oyunun geliştirme süreci devam ediyor ve ekip oyunu yayınlamaya karar verdiğinde muhtemelen sorunsuz bir şekilde Steam’de yayımlanabilecek. Ancak yukarıda belirttiğim gibi, Classic Offensive’in ne yazık ki fişini çektiler.

CS: Legacy ekibinin resmi yazısını Türkçe olarak hemen aşağıda bulabilir ve oyuna ait fragmanı da yine aşağıdan izleyebilirsiniz.

Öncelikle, Classic Offensive ekibini ve yakın zamanda yaptıkları duyuruyu takdir etmek istiyoruz. Uzun zamandır Counter-Strike hayranı olduğumuz için, projelerine harcanan zaman, emek ve sevgiyi takdir ediyoruz. Zool ve ekibi duyurumuzdan bu yana bize karşı çok nazik davrandılar, hatta lansmanımızda fragmanımızı bile paylaştılar — ve bunun için gerçekten minnettarız. Onlara bundan sonraki hayatlarında en iyisini diliyoruz ve doğrudan iletişimi sürdüreceğiz.

— CS:Legacy Nedir?

Classic Offensive’in iptalinin ardından birçoğunuzun bunun CS:Legacy için ne anlama geldiğini merak ettiğini biliyoruz. Bu yüzden projemizin ne olduğu ve ne olmadığı konusunda kesinlikle net olmak istiyoruz.

CS:Legacy, Valve’ın genel Source SDK Base 2013’ünde geliştirilen tamamen bağımsız, ticari olmayan bir projedir . SDK’yı , Valve’ın kendi genel kullanıma açık yönergeleri, Steamworks belgeleri ve SDK lisansına uygun olarak kullanıyoruz . Bu lisans, Valve’dan ayrı bir lisans gerektirmeden ticari olmayan Source Engine projeleri için herhangi bir Valve IP’sinin kullanımına izin verir . Bu, geçmişte CSPromod’u Source SDK 2007’de geliştirdiğimiz ve yayınladığımız ve hiçbir sorunla karşılaşmadığımız aynı çerçevedir.

Bunun pratik anlamı şudur:

– Github’da Valve tarafından resmi olarak sağlanan ve bakımı yapılan herkese açık Source 2013 SDK’sını kullanıyoruz, hiçbir şekilde satmıyoruz veya ücretlendirmiyoruz.
– Oyun oynamayı paraya dönüştürmüyoruz veya oyun içi öğeler, anahtarlar veya kilit açmalar sağlamıyoruz.
– Kodlarımızın ve varlıklarımızın %100’üne sahibiz; görsellerden kullanıcı arayüzüne ve karakterlere kadar her şey ekibimiz tarafından sıfırdan oluşturuluyor.
– Valve’ın oyun dosyalarını yüklemiyoruz veya onlara güvenmiyoruz. Bazı eski ses dosyaları kullanımda, ancak gerekirse bunları değiştirmeye hazırız.

Valve’ın kendi belgelerine göre, bu bizi tamamen varsayılan SDK lisansının kapsamına sokuyor ve özellikle Steam’de herhangi bir Valve IP’sinin yayınlanmasına ve kullanılmasına izin veriyor. Bu gönderinin sonunda ekran görüntüleri olarak Valve’ın Steamworks yayımlama yönergelerinden ve SDK şartlarından önemli alıntılar ve ayrıca her şeyi okuyabilmeniz için takip eden yorumda doğrudan bağlantılar ekledik.

CS:Legacy , Valve’ın topluluğa sağladığı yasal ve teknik kısıtlamalar dahilinde tamamen geliştirilmektedir .

— Valve ile İrtibatımız

Valve ile iletişim halindeyiz ancak iletişim yavaş. Politikalarını değiştirmeleri her zaman mümkün ancak henüz bize bundan haber verilmedi. Böyle bir şey olursa size haber vereceğiz. SDK yönergeleri en son Şubat 2025’te güncellendi ve yukarıda vurgulanan noktaların hiçbiri değiştirilmedi.

CS:Legacy, resmi SDK lisans çerçevesi içinde aktif geliştirmeye devam ediyor . Yaklaşımımız her zaman projeyi şeffaf, temiz ve saygılı bir şekilde inşa etmek olmuştur ve bundan sonra ne olursa olsun bu doğru kalacaktır. İlk günden itibaren uyumlu kalmaya özen gösterdik ve herhangi bir şey değişirse, iyi bir konumdayız ve uyum sağlamaya hazırız.

Şu anda SteamWorks gönderim süreci için gerekli olan CSL’nin oyun derlemesi ve CS:Legacy’den bazı oynanış görüntülerini sergileyen yeni bir kamu videosu üzerinde çalışıyoruz!

— Bu yolculuğun şu ana kadar parçası olan herkese tekrar teşekkür ederiz. Desteğiniz bizim için her şey demek olmaya devam ediyor ve gelişmeler oldukça sizi haberdar edeceğiz.

CS:Legacy Geliştirme Ekibi

Konuyla ilgili bir gelişme olursa yazımda güncelleme yapacağım ve hatta oyun Steam’de yayınlandığında yine indirme bağlantısı da burada olacak. Takipte kalın!