Türk Telekom’un internet hizmetini kullananların çoğu, internet arızalarında sorunun çözümü için ne yapacaklarını bilemiyorlar. Ancak böyle durumlarda sorunun tespiti ve çözümüne dair pratik yöntemler mevcut. Önemli olan doğru yolu izlemek.
İlk olarak sorunun kaynağını öğrenmelisiniz. Sorun sizden mi kaynaklanıyor yoksa Türk Telekom’dan mı?
Bunun için izleyeceğiniz yollar;
- Modemi kapatıp açın. Modemde her zaman yanan ışıklar yine aynı şekilde yanıyorlar mı kontrol edin.
- Modem ışıklarında sorun yoksa sabit telefonda çevir sesi olup olmadığını kontrol edin.
- Telefonda çevir sesi duyamıyorsanız, telefon arızalı değilse, telefon tesisatında bir sorun yoksa sorunun kaynağı Türk Telekom olabilir, bölgesel arıza sorgulayın yada arıza kaydı oluşturun.
- Telefonda çevir sesi olmasına rağmen ve modem ışıkları yanmasına rağmen elinizdeki cihazların hiçbirinden internete giremiyorsanız Türk Telekom’dan bölgesel arıza sorgulayın yada teknik yardım talebi başlatın.
- Elinizdeki bazı cihazlardan internete girebiliyor, bazısından giremiyorsanız; internete giremediğiniz cihazlarda wifi kapatıp açın, el ile dns ve ip tanımlayın yada internet sorunları için ağ sorunu tanımlayıcı çalıştırın. (Genelde web tarayıcılar üzerinden yapılabiliyor.)
- Download ve upload hızınızı https://www.speedcheck.org/tr/ üzerinden test ederek mevcut internet hızınız hakkında bilgi sahibi olun. Dolaylı olarak da internet bağlantınızın var olup olmadığını öğrenin. İnternet bağlantınız var ve hızınız mevcut internet paket hızınızdan çok düşük ise büyük ihtimalle sorun servis sağlayıcınızdan kaynaklıdır.
Teknik yardım talebi için Türk Telekom’u arayabilir yada elinizde mobil bağlantı kurabilen bir cihaz varsa bu cihaz üzerinden Türk Telekom’un sosyal medya hesaplarına yazabilir, Türk Telekom’un web sitesinden arıza sorgulaması yaparak, sonrasında arıza kaydı oluşturabilirsiniz.
Yardım talebi için aradığınızda hattınızı, modem bağlantınızı kontrol ederler, eğer onlardan kaynaklı bir sorun varsa kısa sürede düzeltileceğini bildirirler, sizden kaynaklı bir sorunsa yine bunu size bildirirler. Fakat bazı durumlarda onlar “sizden kaynaklı” dediği halde sorun “onlardan kaynaklı” olabiliyor. Bu sebeple ilk olarak bölgesel arıza sorgulaması yapmanızı, sorun 3-5 günden fazla sürerse de Türk Telekom’u aramadan direk web sitesinden şikayet kaydı oluşturmanızı öneririm.
Teknik yardım talebi açmadan yada şikayet kaydı oluşturmadan önce arızanın sebebini soruşturmanız çok önemli. Arıza sizden kaynaklı ise teknik servis geldiğinde sizden ücret talep edebilir ve sorun sizden kaynaklı olduğu için servis gelene kadar boşu boşuna internetsiz kalabilirsiniz.
Yada arıza bölgesel bir sorundan yada güncelleme çalışmasından kaynaklı ise bu durumda da gereksiz yere şikayet kaydı açmış olur ve hiç yoktan sinir stres yapmış olursunuz.
Arıza sorgulama için iki seçeneğiniz var;
- 444 1 444 numarasını arayarak Türk Telekom müşteri hizmetlerinden sorunun sebebini sorgulayabilir,
- Eğer mobil bir cihazdan yada farklı bir wifi ağından internete bağlanabiliyorsanız Türk Telekom’un online işlemler sayfasına giderek bölgesel arıza sorgulayabilirsiniz.
Türk Telekom İnternet Bölgesel Arıza Sorgulama:
Aşağıdaki bağlantıdan Türk Telekom Online İşlemler sayfasına gidin.
https://onlineislemler.turktelekom.com.tr/ariza-islemleri/internet
İnternetiniz kesik olduğu için mobil bağlantıya yada başka bir (komşu, akraba vs.) internet bağlantısına ihtiyacınız var.
Kesinti onlardan kaynaklı ise sorunun düzelmesi için bekleyin. Birkaç defa benzer durum yaşadım ve kesinti birkaç saat sonra sona erdi. Yani müşteri hizmetleriyle, arıza araştırmakla, arıza kaydı oluşturmakla zaman kaybetmedim. Sorunun benden kaynaklı olmadığını da öğrenmiş oldum.
Ancak!
Kesinti onlardan kaynaklı değilse yukarıda anlatılan yöntemleri deneyerek bağlantı problemlerinizi çözebilir ve bağlantı kalitenizi ve internet hızınızı üst seviyelere çıkarabilirsiniz..
Ya da aşağıdaki iletişim kanallarını kullanarak yetkililere ulaşabilir, arıza kaydı oluşturabilirsiniz.
Türk Telekom İletişim Yolları:
- 444 1 444 – 444 5 444 veya 444 0 375 Türk Telekom destek numaralarını arayabilirsiniz,
- İnternet aboneliğiniz için 02127070375 ücretsiz sesli yanıt sistemini arayabilirsiniz,
- Türk Telekom iletişim formundan yetkililere sorununuzu yazabilirsiniz,
- Türk Telekom Online İşlemler sayfasından şikayet kaydı oluşturabilirsiniz,
- Türk Telekom Facebook sayfasından yetkililere mesaj atabilirsiniz,
- Türk Telekom Destek Twitter sayfasından yetkililere tweet atabilirsiniz,
- Telefon hattından kaynaklı bir sorun varsa Türk Telekom sabit hattınız için Arıza Bildirimi oluşturabilirsiniz.
Konuyla bağlantılı yenilikler olursa yazımda güncelleme yapacağım. Fakat sorularınız veya eklemek istedikleriniz olursa yazı altından yorum olarak yazabilirsiniz.
biraydan berı arızabıldırımı yapamadık nezaman bıze cevap verecek bir sorumlu ıle mahtap alacağız yoksa şayet kapatmanızı rıcaedıyorum saygılar cevapverırsenız sevınırım
bizim arıza yapılmadı sorandayok nezaman yapılacak bılgılerınızı beklıyoruz
halen beklıyorum bircevap alamadık bir mesajdamı yazamıyorsunuz bukadar zormu
internet devamlı kesiliyor doğrudüzgün kulamamuyoruz öğrencimiz var fakat internetüzerindeuzaktan eğitim kulanamyoruz süreklikopmalar oluyor yok olmayacak gibi ise bildirin başınızın çaresine bakalım
@kademmert; Merhaba. Sorununuzu iletebileceğiniz iletişim yollarını yazımızda paylaştık. Şikayetleriniz için sosyal medyayı kullanırsanız daha hızlı geri dönüş alırsınız.
@levent; Merhaba. Sürekli kesintiler oluyorsa alt yapınızın yada modeminizin kaldırmayacağı bir bağlantı hızı sunulmuş olabilir. Sosyal medya üzerinden Türk Telekom destek ekibine ulaşır ve mevcut hızınızı sorgularsanız soruna çözüm üretilebilir. Modeminiz yada alt yapınız yüksek hızı kaldırmıyorsa, hızınız düşürülür ve tutarlı bir bağlantı sağlanmış olur.
arızam giderrilmedi