Phantom Blade Zero – “The Blade is Drawn”
Sony’nin son PlayStation Showcase’inin en büyük sürprizlerden biri S-Game’in Phantom Blade Zero oyununun tanıtılmasıydı. Demo videosunda yeterince detay görmüş olsak da, stüdyo artık Phantom Blade Zero oyununun uzunluğu, gördüklerimizin oyun içi görüntüler olup olmadığı ve daha fazlası hakkında epeyce bilgi paylaşıyor.
Oyunun Discord sunucusunda gerçekleştirilen Soru-Cevap etkinliğinde stüdyonun cevapladığı önemli sorular ve cevaplar şöyle;
Soru 1: Belirli bir oyun fiyatı var mı?
Henüz değil, oyunun büyük bir kısmı bittiğinde bu konuyu ortaklarımızla tartışacağız.
Soru 2: Gördüğümüz çatışmanın gerçek bir çatışma olup olmadığını ve savaşın farklı kumandalarda (Telefon, PC, Konsol) nasıl çalıştığını açıklayın.
Evet, tüm savaş sahneleri motorda çekilmiştir, gerçektir. Ancak fragman görüntülerini yakalamak için daha “sinematik” bir kamera kurduk, bazı açılar özel olarak ayarlandı.
Gerçek oyunda daha geniş görüş alanına sahip sabit bir kamera bulunacak. Çatışma, fragmanda olduğu gibi çok daha net görünecek ancak daha az etkili olacak (ya da çok baş döndürücü olacak).
“Combo Chain”, 10 yıldır mobil oyunlarda çoğunlukla geliştirdiğimiz bir sistem, ancak bunun her türlü kontrol cihazında gayet iyi çalıştığını gördük. Oyuncular beceri sıralarını 2 zincir halinde düzenleyecek ve süper karmaşık ve hızlı kombinasyonları serbest bırakmak için sadece 2 alt kısma basacaklar. Bu, herkesin oynanışının profesyonel bir DMC veya Ninja Gaiden seğirmesi gibi görünmesini sağlar. Ancak beceri sırasının ve zamanlamayla ilgili diğer becerilerin (savuşturma, kaçma vb.) nasıl organize edileceği konusunda hâlâ derinlik vardır.
Soru 3: Oyun ne kadar sürüyor?
Tek başına ana hikaye yaklaşık 30~40 saattir ve oynanacak tonlarca yan görev vardır. Hikaye modunu tamamladıktan sonra oyunculara, çeşitli çok oyunculu zindanlar, patron saldırıları, haydut benzeri uçurumlar ve daha fazlasını içeren çok sayıda oyun sonu içeriği sunulur.
Soru 4: Phantom Blade Zero’yu nasıl tanımlıyoruz? Ninja Gaiden / DMC gibi mi olacak yoksa Sekiro gibi mi?
Bir çeşit karışım, macera haritasının ileriye dönük birden fazla yolu var ve savaş Ninja Gaiden’a benziyor. Bunu doğrusal bir harita yerine yarı açık dünya haritasına sahip geleneksel bir hack & slash olarak anlayabilirsiniz.
Soru 5: Çıkış zamanı hakkında? ve oyun ne kadar süredir geliştiriliyor?
Oyunun ilk konsepti 2017’den bu yana yazılıyor ve tasarlanıyor ancak 2~3 çekirdek üyeyle sınırlı. Yayınlanma zamanı henüz cevaplayamadığımız bir soru.
Soru 6: Süreye özel mi olacak yoksa diğer platformlarda aynı anda mı yayınlanacak?
Şimdilik hiçbir platformda ayrıcalığımız yok.
Soru 7: Oyun açık dünya mı?
A noktasından B noktasına gitmek için bir ata ihtiyacınız olan o kadar geniş bir açık dünya değil. Ancak birden fazla yolu ve bazı açık dünya unsurları var.
Soru 8: Dünya çapındaki oyunu oynamadan önce mobil oyunları oynamanızı mı önerirsiniz yoksa bu hikayeyi bozar mı diye merak ettim.
Mobil oyun Phantom Blade: Executioners, Phantom Blade Zero’nun ön bölümüdür ve onu oynamak size karakterlerin ve dünyanın bazı arka planlarını verecektir. Kesinlikle spoiler yok.
PBEX, Soul’un nispeten daha genç olduğu bir hikaye anlatıyor. Mu Xiaokui ve Zuo Shang gibi Teşkilat’ın (PBEX’teki Organizasyon) diğer uygulayıcılarıyla ve belki de hâlâ arkadaşı olan diğer kişilerle birlikte savaşıyordu. Ancak konu PB Zero’ya geldiğinde gerçekten trajik bir şeyin gerçekleştiğini göreceksiniz. Soul bir sebepten dolayı hain olur, ağır yaralanır ve eski dostların hepsi artık düşmandır.
Bence bu, eğer varsa, John Wick’in bir prequel filmini izlemek gibi bir şey. Bu durumda daha genç bir John Wick’i havalı arkadaşlarla görebilirsiniz. Daha sonra gerçek John Wick serisini izlemeye başlıyorsunuz ve onların hepsini nasıl öldürmesi gerektiğini görüyorsunuz.