Başlığı uzun tutmadan konuyu anlatmak istedim ve bu sebeple hata mesajının çoğu dışarda kaldı.. Steam’de alışveriş sırasında karşılaştığımız ve ilk başta ne yapacağımızı bilemediğimiz hata mesajı aynen şu; “Alışveriş sepetinizdeki bir ya da birden fazla ürünün ödeme işlemi gerçekleştirildiğinden bu işlem şu anda tamamlanamaz.” Genellikle bu sorun satın alım işlemini, tam ödeme aşamasına gelmişken yarıda bırakırsak veya ödeme işlemi yarıda kesilirse karşımıza çıkıyor ve sorunun basit çözümünü uygulamazsak o andan itibaren hiçbir oyun alımını gerçekleştiremiyoruz. Çözümü ise çok basit.
GÜNCEL!! 18 Mart 2019
Steam, mobil güvenlik sistemi ile birlikte sipariş geçmişini de değiştirdi ve iptal et seçeneği kaldırıldı. Yeni sipariş geçmişi sayfasında iptal seçeneği bir süre bekledikten sonra çıkıyor. Konuyla alakalı yeni yöntemi aşağıda bulabilirsiniz.
YENİ YÖNTEM
Eski yöntemdeki Mağaza işlemleri sayfası artık yok. Yeni yöntemde izlenecek yol şöyle;
1) Steam uygulamasında sağ üstten nickinizin olduğu bağlantıya oradan Hesap Detaylarına tıklayacaksınız.
https://store.steampowered.com/account/
2.) Açılan ekranda Mağaza ve Satın Alım Geçmişi başlığı altından Satın alma geçmişini görüntüle bağlantısına tıklayacaksınız.
https://store.steampowered.com/account/history/
3.) Karşınıza satın alma geçmişi gelecek, burada en üstte son satın almalarınız var. Sorun yaşadığınız oyunun adına tıklayacaksınız, karşınıza oyuna ait satın alma bilgileri ekranı gelecek.
İşte burada dikkat edeceğiniz nokta ekranda Cancel this transaction seçeneğinin olup olmadığı..
Seçenek mevcut ise tıklayıp satın almayı iptal edeceksiniz. Cancel this transaction bağlantısına tıklayınca karşınıza onay ekranı gelecek, resimde işaretli seçenek ile ödeme asla yapılmadığını belirterek iptal işlemini tamamlamış olacaksınız.
(İptal adımını yapmadan önce para göndermediğinize emin olun, eğer para gönderdiyseniz geri iade alamazsınız.)
Ayrıca iptal işleminin kontrolü içinde tekrar satın alma geçmişine gidip son satın alımlarınıza bakabilirsiniz. İptal sebebi ile sorun yaşanan oyun listeden silinmiş olacak.
Seçenek mevcut değil ise o seçenek görünene kadar bekleyeceksiniz. Yaptığım denemede iptal seçeneğinin görünmesi 6 saat sürdü. Bu süre belki biraz daha kısa olabilir, tam süre tutamadım. Tam süre tespit edebilen olur paylaşırsa çok sevinirim.
Enes a. isimli yorum yazarı arkadaşımız 15-20 dakika beklediğini belirtmiş. Demek ki süre kısaltıldı.
Konuyla alakalı sorularınız olursada yorum panelinden gönderebilirsiniz.
>> Steam Oyunlarını Başka Bir Dizine (Klasöre) Taşıma
>> Steam Hesabına Para Yükleme ve Alışveriş Yöntemleri
>> Steam Platformunun Kaliteli, Ücretsiz Oyunları
>> Steam Kütüphanesindeki Oyunu Kalıcı Olarak Silmek
>> Steam Hesabına Telefon Ekleme ve Kaldırma
>> Steam’de Envanter, Koleksiyon Kartı, Rozet ve Pazar İlişkisi
>> Steam Oyun İndirimlerini Takip Edebileceğiniz Siteler
ESKİ YÖNTEM (GEÇERSİZ)
Hemen aşağıdaki sayfayı ziyaret ediyor ve bu sayfada Mağaza işlemleri sekmesine geçiş yapıyoruz.
https://store.steampowered.com/account/
Ve bu sayfada, en üst sırada beklemede oyun alımı görüyorsak işlemi iptal et butonu ile sonlandırıyoruz.
Ama burada dikkatli olmanız gereken ufak bir detay var; Eğer ödeme işlemi yarıda kesildiği sırada sizden oyunun parası tahsil edildiyse kesinlikle işlemi iptal etmiyor, doğrudan Steam destek üzerinden yönetim ile iletişime geçiyorsunuz. Çünkü sizden bir tahsilat yapıldıysa bu işlem iptali sonrasında giden paranızı geri almanız biraz zor olacak.
Sizden bir tahsilat yapılmadığına eminseniz uyarı mesajının altından Evet butonu ile iptal işlemini tamamlayın ve beklemede olan oyun alımının son durumuna bakın.
Beklemede yazan oyun alımında Başarısız oldu yazıyorsa artık sorununuz kalmadı. Steam mağazasına geri dönüp yeni oyunlar yada aynı oyunun satın alımına devam edebilirsiniz.
@Efe Yılmaz; Merhaba. Ödeme kaynaklı bir sorun yaşıyor olabilirsiniz. Kendinize oyun satın alabiliyor musunuz? Sadece arkadaş taraflı bir sorun ise satın almaya çalıştığınız oyun arkadaşınızda mevcut olabilir.
ben 2 oyun almaya çalıştım ama yanlışlıkla boacompra seçtim ama hiçbir şeyi tamamlamadan geri döndüm mağaza sekmesine şimdi 2 oyunu da burdaki gibi iptal edersem sorunum çözülür mü?
çözdüm sorunumu teşekkürler
dostum merhaba ben işlemi iptal ettiğimde benden parayı çekmişlerdi bu para kime gitti ve nasıl geri alırım cunku ne kartımda para var ne steam cüzdanımda ve onlara ulastıgım zaman benden para kabul etmediklerini söylediler
@serim; Merhaba. Steam ekibi bize para ulaşmadı diyorsa paranız bankada beklemededir. Birkaç gün sonra hesabınıza ya da kartınıza iade edilir. Ödeme için hangi kartı / bankayı kullandıysanız onlara ulaşarak detaylı bilgi alabilirsiniz.