Merhabalar.. Uzun zamandır iş dünyasının sosyal medya sitesi Linkedin’e üyeyim fakat hiç aklıma gelip de şirket sayfası açmakla uğraşmamıştım. Bugün gelen bir soru üzerine merak ettim ve kısaca bir göz attım. Linkedin’de şirket sayfası nasıl açılır? Nasıl kapatılır? Belirli kurallar var mı? Sonuçta orası iş dünyasının mekanı..
Gördüğüm kadarıyla sadece iki basit kural var; kişisel Linkedin hesabınız olacak ve sistemde onaylı bir mail adresiniz olacak. Ancak bazen ufak sorunlar çıkabiliyor. Bu sorunlar haricinde rahatlıkla şirket sayfanızı oluşturup, özel url’sini de alıp sayfanızı doldurmaya başlayabiliyorsunuz.
Nedir bu sorun?
Linkedin sunucularından kaynaklı bir sorun mevcut. Şirket sayfası oluştururken karşınıza 2 kutucuk çıkıyor, birisi sayfa adı, diğeri sayfa url’si. İşte burada ne oluyorsa oluyor ve size sayfa url’si vermiyorlar. İstediğiniz url’yi deneyin olmuyor. Aynı sayfadan daha önce açılmış deseniz? Başka isimleri de vermiyorlar. Ancak önceden açık olan bir sayfanızın url’sini değiştirdiğinizde yeni sayfada vermediği url’yi o sayfaya verebiliyor.
Not: Böyle bir sorun yaşarsanız 1-2 sistemi rahat bırakın ve sonra tekrar sayfa oluşturmayı deneyin. Denemelerimde 24 saat önce vermediği sayfayı 24 saat sonra farklı bir genele açık url ile alabildim. İstediğim genele açık url’yi ise Linkedin destek ekibinden yardım talep ederek alabildim.
Güncelleme: Kaybettiğim eski URL’yi Linkedin destek ekibi sayesinde geri alabildim. Açamadığım sayfanın ismini eski bir sayfaya vererek açamadığım sayfa sorununu da hallettim. Eski bir Linkedin sayfanız varsa önce genele açık URL’sini sonrada genel içerikten sayfa ismini değiştirin. Ancak sakın sürekli genele açık URL değiştirmeyin!
Eğer bu sorun ile karşılaşmazsanız doğrudan sayfanızı açıp kullanmaya başlayabilirsiniz. Peki şirket sayfanızı nasıl oluşturacaksınız?
Önceden bir Linkedin kişisel hesabınız varsa doğrudan aşağıdaki sayfaya gidecek, sayfada karşınıza gelen Create a Company Page butonuna tıklayacaksınız. Ardından hesabınıza giriş yapıp, karşınıza gelen formda gerekli alanları dolduracaksınız.
https://business.linkedin.com/marketing-solutions/company-pages
Yada Linkedin sayfanız açıkken sağ üstten İŞ butonuna tıklayın, açılan sağ menüde en alttan Şirket Sayfası Oluştur + bağlantısına tıklayın.
Form bilgileri tamamsa ve o şirket sayfasını açmaya hakkınız varsa, yetkiliyim tikini tikleyin, Sayfayı Oluştur butonuna tıklayın.
Eğer sunucu kaynaklı sorunla karşılaşmadan sayfayı oluşturabildiyseniz tebrikler. Artık sayfanızın var olup olmadığını url’si üzerinden kontrol edebilir, doğrudan sayfanıza gidip sayfada gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz.
https://www.linkedin.com/company/[sayfaurl'si]
Sayfanıza doğrudan erişim için linkedin.com üzerinden hesabınıza giriş yapmalı, sağ üst taraftaki Ben yazan profil butonuna tıklamalı, açılan menünün ise en altından sayfa ismine tıklamalısınız.
Sayfanızda düzenleme yapacaksanız sol üstten Genel Bakışa tıklamalı, açılan sayfadan sayfa resmi, sayfa bilgileri gibi bilgileri düzenlemelisiniz.
Sayfanızda paylaşım yapacaksanız sol üstten Güncellemelere tıklamalısınız.
Sayfa takipçilerinizi görmek için sol üstten Analizler > Takip Edenler yolunu izlemelisiniz.
Sayfa url’sini değiştirmek için sağ üstten Yönetici Araçları > Genele Açık URL yolunu izlemelisiniz.
Hani olur da sayfanızı silmek isterseniz sağ üstten Yönetici Araçları > Şirket Sayfasını Etkisizleştir yolunu izlemelisiniz.
Linkedin.com Sayfa Silme
Yukarıda paylaştığım gibi, Ben menüsü altından Şirket Sayfasını Etkisizleştir bağlantısına tıklayarak sayfanızı silebiliyorsunuz. Ancak bağlantıya tıkladığınız gibi sayfa etkisiz hale gelmiyor. Karşınıza açılan sayfadan onay veriyorsunuz ve sayfanız etkisiz hale getiriliyor. Eğer bir kez sayfanızı etkisiz hale getirirseniz, tekrar geri açma şansınız olmuyor.
Not: Linkedin destek ekibinden rica eder ve geçerli bir sebep sunarsanız sayfanızı geri getirebiliyorlar.
Ayrıca şirket sayfasını etkisizleştirmek içinde belirli koşullar var. Yeri gelmişken onları da paylaşayım..
- Şirket Sayfası şu anda etkin olmalıdır.
- Şirket Sayfası’nın yöneticisi olmanız ve LinkedIn’de oturum açmış olmanız gerekir.
- Şirket Sayfası’nda başka bir ilişkili Şirket Sayfası olmamalıdır.
- Şirket Sayfası’nda Kariyer Sayfası olmamalıdır.
- Şirket Sayfası’nın ilişkili çalışan sayısı 100’den az olmalıdır.
- Şirket Sayfası’nda etkin reklam kampanyası olmamalıdır.
Yani yukarıdaki koşullara uymuyorsanız sayfanızı kapatma gibi bir şansınız yok.
>> LİNKEDİN DESTEK
Sayfayı kapattınız ama şimdi geri istiyorsunuz, bu durumda aşağıdaki bağlantıya gidip, arama kutucuğuna şirket sayfası yazıp arama yapın ve sayfanın altından İleri butonuna tıklayın. Karşınıza soru sorma formu gelecek. Oradan derdinizi anlatın ve sayfanızı geri isteyin.
https://www.linkedin.com/help/linkedin/solveMesajınızı Türkçe olarak yazabilirsiniz. Linkedin’in destek ekibindeki Türk arkadaşlar talebiniz ile kısa sürede ilgileniyorlar. Eski sayfanızı geri getirebilir, eski Genele açık URL’nizi tekrar erişime açabilirler.
Konuyla alakalı paylaşacaklarım bunlar ancak birkaç faydalı link de paylaşmak istiyorum. Eğer ekstra sorularınız, eklemek istedikleriniz olursa yazı altından yorum olarak yazabilirsiniz.
Linkedin Android uygulaması:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.linkedin.android
Linkedin Apple İos uygulaması:
https://itunes.apple.com/tr/app/linkedin/id288429040?l=tr&mt=8
Linkedin Windows uygulaması:
https://www.microsoft.com/tr-tr/p/linkedin/9wzdncrfj4q7
Linkedin Yardım sayfası:
https://www.linkedin.com/help/linkedin
Linkedin Takip Butonu oluşturma:
https://docs.microsoft.com/en-us/linkedin/consumer/integrations/self-serve/plugins/follow-company-plugin
Linkedin Kişisel Hesap Ayarları düzenleme:
https://www.linkedin.com/psettings/account
Linkedin İzin Verilen servisler:
https://www.linkedin.com/psettings/permitted-services
Linkedin Kişisel Hesap Silme:
https://www.linkedin.com/psettings/account-management/close-submit
Linkedin’de bildiğiniz üzere bazı servislere erişim kısıtlamaları var. Bunun sebebi sizden para koparabilmek. En düşük paketten baktığınızda sizden aylık 99 TL talep ediyorlar ve belki de ücretsiz hizmetlerde sorunlar çıkmasının da sebebi bu aç gözlülük olabilir.
Hocam selam, aynı şekilde hiçbir şirket sayfası oluşturamıyorum. 72 saati bile geçti ama hiçbir hesap oluşturmama izin vermiyor. Yardımcı olabilir misiniz
@Emre; Merhaba. Uzun süre bekleyip sonuç alamıyorsanız Linkedin ekibine destek talebi gönderin. Türk çalışan arkadaşlar var, kısa sürede çözüyorlar sorunları. Destek bağlantısı yazımda mevcut.
Merhaba Hocam çok teşekkür ederim makalenizi gördüm sorunumu hemen hallettim. Şirket adına profil yapmıştım şahsi olarak kullanmadığım bir yer birde sayfa oluşturayım dedim isim uzun baktim link uzun linki kısalttım bir türlü olmuyor hata oluştu diyordu sizin mesajı görünce ismini de adınıda kısa aynı yapınca sayfa hemen oluştu. Yardım sayfasında linkten bahsediyor daha çok ismi url ye göre düzeltmek gerekiyor.
Merhabalar bir şirket hesabımız vardı seneler önce açılmış bir kaç çalışanın kendini kaydettiği ama aktif olmayan, bunun üzerine farkında olmadan yeni bir şirket sayfası oluşturdum, sonrasında eski sayfayı da kaldırdım. Yeni şirket sayfasında yalnız sadece çalışan olarak kendimi görüyorum, diğer çalışanlarımız şirketimizi listeden seçmiş olmalarına rağmen çalışan olarak gözükmüyor. Google dan arattığımda da yeni sayfamız yine gözükmüyor, eski kaldırılan sayfanın linkleri çıkıyor. Linkedin müşteri hizmetlerine de nasıl ulaşacağımı bulamadım, yardımcı olursanız sevinirim.
@Gökçen; Merhaba. Eski sayfa ile yeni sayfanın isimleri aynı olunca önbellek kaynaklı çakışmalar olabiliyor. Eğer çalışanlar sayfanızı deneyimlerine ekledikleri halde sayfanızda çalışan olarak görünmüyorlarsa iki seçenek var; halen eski sayfa silinmediği için deneyim olarak eski sayfayı ekliyor olabilirler yada yeni sayfanız diğer sayfa ile çakıştığından profillerdeki ilişkilendirme henüz görünmüyor olabilir.
Sorunun çözümü için bu sorunu yaşadığınız tarihten itibaren 1 ay beklemenizi öneririm. Sorun 1 ay geçmesine rağmen devam ediyorsa bu bağlantıya gidip; “Bizden Yardım Alın” > “Diğer” yolunu izleyip yardım kutucuğuna “Sorun” yazın ve sayfa altında çıkan “Bir Destek Bileti Oluştur” butonuna tıklayarak sorunuzu Linkedin ekibine gönderin.
Firmamızın son dönemde iş kolu genişledi ve yeni ünvan ile beraber yeni bir Linkedin sayfası açmak durumunda kaldık. Eski şirket hesabımız pasif olarak kullanıldığı için hesaba ait username password bilgilerine ne yazık ki ulaşamıyoruz. Bu hususta eski hesabımızın kapanması için Linkedin yönetimine 2 ayrı talep oluşturduk. Fakat neredeyse 1 ay oldu ve hiçbir dönüş alamadık. Takipçilerimiz eski hesabımızı kaldıramadığımız için yeni sayfamız ile eskisinin birarada çalışması problem yaratıyor. Konu ile ilgili somut adım atabileceğimiz bir desteğe ihtiyacımız bulunmaktadır. Yardımcı olabilir misiniz?
@UHR; Merhaba. Sayfaya bağlı mail adresi ve kullanıcı hesabına erişimi geri alayamıyor musunuz? Destek talebinizi eski sayfanın kapatılmasi yerine eski sayfaya tekrar erişim sağlama ya da sayfaları birleştirme şeklinde yenileyebilirsiniz. Normal şartlarda Türk destek ekibi konuyla anında ilgileniyordu fakat sezona bağlı bir iş yoğunluğu olabilir belki.