Telefon veya tablet bilgisayarınıza custom rom kurduysanız ve Google Play’den uygulama indirmeye çalışırken bu hata mesajı ile karşılaşıyorsanız sorunun çözümü basit. Uygulamalar arasından iki Google hizmet uygulamasının belleğini temizleyecek ve mevcut Gmail hesabını kaldırarak cihazı yeniden başlatacaksınız. Tabi işlemin detayları şöyle..
1. Öncelikle hata notunun doğruluğundan emin olun. Google Play’de karşılaşılan her hata için farklı çözüm yöntemleri mevcut. Bizim bahsettiğimiz hata kodu RPC:S-7:AEC-7.
Sorunumuz buysa! Ayarlar > Uygulamalar > Tümü (Tüm uygulamalar) sayfasına gidelim, uygulama listesi içinde Google Hizmetleri Çerçevesi ve Google Play hizmetlerini bulup sırayla önbellek ve verileri temizleyelim.
2. Ayarlar > Hesaplar > Google > Ekli Gmail hesabına dokunup (Ayarlar tuşunuz hangisiyse yada sağ üstte 3 nokta varsa oradan) ek ayar seçeneklerini açarak Hesabı kaldır diyelim.
3. Hesabı kaldırdıktan sonra telefon veya tabletimizi kapatıp yeniden açalım. Cihazımız yeniden açıldığında ise Google Play uygulamasını açıp yeniden Gmail hesabı tanımlayalım. Artık hata mesajı görmeden uygulamaları indirebiliyor olmalısınız.
Özkan nickli yorum yazarının önerisi;
Internet browser uzerinden play.google.com adresine ulasip hesap ayarlarınızdan Android Device Manager’ı kullanarak tablet/telefonunuzu secip edit/update edin.
Yeni bir hesap oluşturmaktan ya da fabrika ayarlarına dönmekten kurtulun.
Hala sorun devam ediyor olursa cihazınızı fabrika ayarlarına sıfırlamayı deneyin.
Bide anlarmisiniz bilmemde benim telefon ile arkdasin telefonu ayni (galaxy mini) arkadasin tlfonunda facebook instagram gibi vb uygulamalari war ama hafiza dolu demiyor ben sadece faceyi yukledigimde alan az diye uyari gelior acaba sorun nedir (telefonlarin hicbir farki yok hafiza kartim arkadasimkinden buyuk)
@ugur; Eğer arkadaşınız telefonu root edip uygulamaları hafıza kartına taşımadıysa aşağıdakini kontrol edin. Belki sorun bu olabilir.
https://www.nays.tr/android-cihazlarda-thumbnail-sorunu-ve-cozumu.html
teşekürler gerçekten işe yaradı emeğinize sağlık.
Benim telefonum iphone du kirdihim icin eski telefonumu kullanmam gerekti (samsung galaxsy s2 ) bi kav ay oncesine kadar gayet sorunsuz calisiyodu ancak belli sebeblerden dolayi fabrika ayarlarini sifirlamama gerekti telefon acildiginda google playin ilk versiyonu vardi be.de son versiyonunu yukledim anca simdi uygulama yuklemeye calistigimda RPC:S-7:AEC-7 ULIL- LGVO- JMITY sunucudan bilgi alinirken hata olsutu diyo napabilirim ?? -ayrica telefonu gunncelemeye calisirken (su an GinferBread de ) baglanti basariziz oldu diyo ve guncceleyemiyorum – Simdiden tessekurler…
Olmuyor fabrika ayarlarına sifirlamamizi soyluyo
@mustafa; Rica ederim.
@RS; Açık bir şekilde bağlantı sorununuz var. Telefonunun tarih ve saatini kontrol edin, tarih ve saat doğru ise internet bağlantınızı kontrol edin.
@sinem; Google hesabını kaldırdınız mı? Fabrika ayarına sıfırlarsanız tüm verileriniz silinecektir.
tesekkurler :)
Ayarlar a tıkladığim zaman ayarlar durduruldu diyo yaa ne yapacağım
@Melek; Ayarlar menüsü kapanıyorsa sizin yazılımsal sorun var. Telefonu fabrika ayarlarına sıfırlayın yada kapatıp tekrar açın belki bir faydası olur.
Bn denedm ama hala o hatayi veriyor yardm edn