Telefon veya tablet bilgisayarınıza custom rom kurduysanız ve Google Play’den uygulama indirmeye çalışırken bu hata mesajı ile karşılaşıyorsanız sorunun çözümü basit. Uygulamalar arasından iki Google hizmet uygulamasının belleğini temizleyecek ve mevcut Gmail hesabını kaldırarak cihazı yeniden başlatacaksınız. Tabi işlemin detayları şöyle..
1. Öncelikle hata notunun doğruluğundan emin olun. Google Play’de karşılaşılan her hata için farklı çözüm yöntemleri mevcut. Bizim bahsettiğimiz hata kodu RPC:S-7:AEC-7.
Sorunumuz buysa! Ayarlar > Uygulamalar > Tümü (Tüm uygulamalar) sayfasına gidelim, uygulama listesi içinde Google Hizmetleri Çerçevesi ve Google Play hizmetlerini bulup sırayla önbellek ve verileri temizleyelim.
2. Ayarlar > Hesaplar > Google > Ekli Gmail hesabına dokunup (Ayarlar tuşunuz hangisiyse yada sağ üstte 3 nokta varsa oradan) ek ayar seçeneklerini açarak Hesabı kaldır diyelim.
3. Hesabı kaldırdıktan sonra telefon veya tabletimizi kapatıp yeniden açalım. Cihazımız yeniden açıldığında ise Google Play uygulamasını açıp yeniden Gmail hesabı tanımlayalım. Artık hata mesajı görmeden uygulamaları indirebiliyor olmalısınız.
Özkan nickli yorum yazarının önerisi;
Internet browser uzerinden play.google.com adresine ulasip hesap ayarlarınızdan Android Device Manager’ı kullanarak tablet/telefonunuzu secip edit/update edin.
Yeni bir hesap oluşturmaktan ya da fabrika ayarlarına dönmekten kurtulun.
Hala sorun devam ediyor olursa cihazınızı fabrika ayarlarına sıfırlamayı deneyin.
Gerçekten çok işime yaradı çok teşekkür ederim :))))
BU PAYLAŞIMI YAPANDAN ALLAH RAZI OLSUN. ŞÜKÜR HALLOLDU YAA.
Kardeşim çok teşşekkürler. birtek siz bu sorunu çözmede yardımcı olabildiniz. Allah razı olsun.
Baska bir cozum yolu (en azindan benim icin calisan bir tanesi) shoyle;
Internet browser uzerinden play.google.com adresine ulasip hesap ayarlarinizdan Android Device Manager’i kullanarak tablet/telefonunuzu secip edit/update edin.
Yeni bir hesap olusturmaktan ya da fabrika ayarlarina donmekten kurtulun.
@Ozkan; Paylaştığınız için teşekkürler.
Hesabı kaldır yok kı sadece senkronize et var ,ne yapmalıyım ?
@pınar; Elinizdeki cihazın Android sürümü eski ise hesap kaldırma seçeneği olmayabilir. Bu durumda İlk adımı uygulayın. Çözüm olmazsa hemen 2 üstteki Özkan arkadaşımızın paylaştığı yolu deneyin. Son ihtimalde de cihazı fabrika ayarlarına sıfırlayın.
Samsung Ace 2 cihazimi bazı nedenlerden dolayı sifirladim. Actiktan sonra uygulama indirmek için play storeye girdigimde rpc s 7 aec 7,aec 5,aec 0 gibi hatalar veriyor.. İşin ilginci telefonda google play hizmetleri diye bir uygulama yok..yukarıdaki gmail hesabını kaldirma seçeneğini denedim kaldirilmiyor.fabrika ayarlarına sifirlamak gerekli yazıyor..daha yeni sifirladim.. :) ne yapmam gerek bir yardımcı olun.
@ace 2; Yazıdaki yöntem işe yaramıyorsa, Özkan nickli arkadaşımızın önerisini deneyin ve cihazın tarih ile saatininde doğruluğunu kontrol edin. Eğer sorun devam ederse mecburen cihazı tekrar sıfırlamanız yada stock rom yüklemeniz gerekebilir.
Android kullanicisiyim .Google play surekli bes dakika da bir “bilinmeyen bicimde durduruldu” uyarisini verdigi icin . telefona format attim . Suan yenilendi fakat google playde uygulama indirirken Rpc :s-7-ace-7 diye hata veriyor . Bunun kaynaklandigi sebeo nedir ve yukarida yazdiklarini denedim fakat bir sonuc alamadim ne yapabilirim ?