epasaport.egm.gov.tr Çalışmıyor! Pasaport Randevusu Nasıl ve Nereden Alınır?

epasaport.egm.gov.tr Çalışmıyor! Pasaport Randevusu Nasıl ve Nereden Alınır?

Pasaport başvuruları için, pasaport öncesi randevu almak için kullanılan https://epasaport.egm.gov.tr/ sitesi bir süredir açılmıyor. Yani zamanında bu site üzerinden işini halleden vatandaşlar tekrar bu siteye geldiklerinde büyük şok yaşıyorlar. Sitenin sonradan düzelip düzelmeyeceğini henüz bilmiyorum fakat randevu işlemlerinin Nüfus ve vatandaşlık işleri genel müdürlüğü sitesi nvi.gov.tr üzerinden yapıldığını iyi biliyorum. Ayrıca pasaport işlemleriyle alakalı ücretler ve sık sorulan sorulara da yine o siteden ulaşabiliyoruz.

Nedir Yeni Adres? 

Yeni başvuru adresimiz https://randevu.nvi.gov.tr

Siteye gittiğinizde karşınıza 4 seçenek geliyor; kimlik kartı, sürücü belgesi, pasaport ve adres kayıt.

Biz tabi ki Pasaport randevusu için 3. seçeneğe tıklıyoruz.

https://randevu.nvi.gov.tr/default/index?type=3

Karşımıza Pasaport başvurusu için online randevu formu geliyor. Formu dolduruyor, gönderiyor ve nüfus ve vatandaşlık işleri genel müdürlüğü için randevumuzu almış oluyoruz.

Randevu durumumuzu ise Randevu Sorgulama sayfasından takip ediyoruz.

https://randevu.nvi.gov.tr/appointment/index

Eğer hususi pasaport, hizmet pasaportu yada protokol pasaportu talep edecekseniz ayrıca gereken pasaport talep formlarına ise bu sayfadan ulaşıyorsunuz. Doc belgesini indirip, doldurup, çıktısını diğer gerekli evraklar ile birlikte yanınızda götürüyorsunuz.

Pasaport Başvuruları Hakkında Merak Edilenler!

  • Pasaport başvurusu için öncesinde randevu almanız şart. Randevuyu yukarıda paylaştığım web sitesinden alıyorsunuz.
  • Randevu aldınız fakat gitmeyeceksiniz! Randevunuzu iptal etmeniz gerekiyor. Aksi halde belirli bir sınırı aştığınızdan 1 ay süre ile tekrar randevu alamıyorsunuz. O hususa dikkat edin.
  • Yanımızda hangi belgeler ile gidiyoruz? Gerekli belgeler nvi.gov.tr’de mevcut. Fakat yazının devamında yine paylaşmış olacağım. İsteyenler nvi.gov.tr‘den, isteyenler aşağıdan bu bilgilere ulaşabilirler.
  • Pasaport ücretleri ne kadar oldu? Güncel ücretlere bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz. Yazıyı yayınladığım tarihte 6 aylık pasaport ücreti toplamda 300 TL, 1 yıllık pasaport ücreti 380 TL idi.

Kaç tip Pasaport vardır?

1) Umuma mahsus pasaport ( bordo renkte),
2) Hususi pasaport (yeşil renkte),
3) Hizmet pasaportu (gri renkte),
4) Diplomatik pasaport ( siyah renkte),
5) Geçici pasaport (kırmızı renkte),
6) Yabancılara mahsus pasaport,
olmak üzere 6 tip pasaport bulunmaktadır.

Umuma mahsus pasaport başvurusu için hangi belgeler istenir?

1) Nüfus Cüzdanı, T.C. Kimlik Kartı veya geçici kimlik belgesinin aslı
2) Harç ve cüzdan bedeli makbuzu
3) 2 adet biyometrik fotoğraf
4) Öğrenci belgesi (Harçsız pasaport talep edenler için)
5) Ergin olmayanlar veya kısıtlılar için muvafakat belgesi
6) Varsa eski pasaport

Hizmet damgalı pasaport başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?

1) Nüfus Cüzdanı, T.C. kimlik kartı veya geçici kimlik belgesinin aslı
2) 2 adet biyometrik fotoğraf
3) Pasaport defter bedelinin ödendiğine dair dekont
4) Görev onayı ve talep formu
5) Öğrenime devam eden çocuklar için öğrenci belgesi
6) Ergin olmayanlar veya kısıtlılar için muvafakat belgesi
7) Varsa eski pasaport
8) Engelli olan çocuklar için sağlık raporu.

Hususi damgalı pasaport başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?

1) Nüfus Cüzdanı, T.C. kimlik kartı veya geçici kimlik belgesinin aslı
2) 2 adet biyometrik fotoğraf
3) Pasaport defter bedelinin ödendiğine dair dekont
4) Hususi damgalı pasaport talep formu (Emekli veya çekilme nedeniyle hususi damgalı pasaport başvurusunda bulunan hak sahiplerinden talep formu yerine bir defaya mahsus mensubu bulunduğu kurum tarafından düzenlenmiş unvanı ve kadro derecesini gösterir resmi belge istenir.)
5) Öğrenime devam eden çocuklar için öğrenci belgesi
6) Ergin olmayanlar veya kısıtlılar için muvafakat belgesi
7) Varsa eski pasaport
8) Engelli olan çocuklar için sağlık raporu.

İkinci nesil elektronik e-pasaport nedir?

Türkiye Cumhuriyeti Devleti adına Genel Müdürlükçe üretilecek; içerisinde yonga (çip) barındıran, makinada okunabilir, yüksek güvenlikli ve dayanıklı olan elektronik pasaporttur.

İkinci nesil pasaportlar ne zaman verilmeye başlanılacak?

02.04.2018 tarihinden itibaren verilmeye başlanacaktır. ePasaportlar geçerlilik sürelerinin sonuna kadar kullanılabilecektir.

Emniyetten alınan pasaport ile ikinci nesil pasaport arasındaki fark nedir?

• Mevcut e- pasaportlar;
İnkjet, mürekkep baskılı olup, yonga (çip) pasaport defterlerinin arka kapağındadır. Hususi ve Hizmet Damgalı Pasaportlarda toplam sayfa sayısı 28 adet, vize sayfa sayıları ise her birinde 25 adettir. Umuma Mahsus Pasaportlarda ise toplam sayfa sayısı 60 adet, vize sayfa sayısı ise 57 adettir.

• İkinci Nesil Türkiye Cumhuriyeti Elektronik Pasaportları;
Polikarbonat (Polikarbon) üzerine lazer baskılı olup, çipler polikarbonat içinde yer almaktadır. Polikarbon yapısı nedeniyle Yeni Nesil E-Pasaportlar mevcut pasaportlara göre daha dayanıklı ve uzun ömürlüdür.
Avrupa Birliği Vize Serbestliği kriterlerinden biri olan Yüksek Güvenlik Unsuru (EAC) özelliğini destekleyen bu pasaportlar içerisinde çip barındıran polikarbon malzemesiyle ve vize sayfalarında daha fazla sayıda güvenlik özellikleriyle sahteciliğe karşı daha güvenlidir. Yine tarihi ve turistlik görseller içeren vize sayfalarıyla ikinci nesil elektronik pasaportlar ülkemizin tanıtımına ayrıca katkı sağlamaktadır.
Mevcut e- pasaportlar gibi temassız yonga teknolojisi sayesinde bilgiler özel cihazlar tarafından okunabilmekte ve bu sayede sınır kapılarında güvenli ve hızlı pasaport kontrolü yapılabilmektedir.
İkinci nesil Hususi ve Hizmet Damgalı e-Pasaportlarda toplam sayfa sayısı 30 adet, vize sayfa sayıları ise her birinde 27 adettir. Umuma Mahsus Pasaportlarda ise toplam sayfa sayısı 38 adet, vize sayfa sayısı ise 35 adettir.

İkinci nesil e-pasaportlara giriş ve çıkış damgaları vurulacak mı?

Bu konudaki mevcut uygulama değişmemiş olup, sınır giriş ve çıkışlarında pasaportun ilgili sayfalarına giriş ve çıkış damgaları vurulmaktadır.

Pasaport başvuruları her ilçeden yapılabilecek mi?

Daha önce 503 emniyet müdürlüğüne pasaport başvurusu yapılırken 02.04.2018 tarihinden itibaren başvuru merkezi sayısı 761’e çıkarılmıştır. Umuma mahsus pasaportlar için belirlenmiş olan 680 ilçe nüfus müdürlüğüne, hususi ve hizmet damgalı pasaportlar için ise 81 il nüfus ve vatandaşlık müdürlüğüne başvurulabilecektir.

Randevu saatinden ne kadar önce nüfus müdürlüğüne müracaat edilmelidir? Randevu saatini geçirenlerin de müracaatları alınmakta mıdır?

Vatandaşlarımızın NVİGM internet sayfasından randevu almaları ve randevu için kendilerine belirtilen günde randevu saatinden en az yarım saat önce müracaat merkezinde bulunmaları gerekmektedir. Randevu saatini 30 dakikadan fazla geçirenlerin randevulu işlemlerin tamamlanmasından sonra süre kalması halinde başvuruları alınacaktır.

Pasaport harçlarını nereye yatırmam gerekir?

Maliye Bakanlığının veznesi ve anlaşmalı bankalara.

Pasaportumu nereden alabilirim?

Yurt İçi: Vatandaşlarımızın müracaat aşamasında bildirdikleri cep telefonu numaralarına pasaport gönderisinin PTT Genel Müdürlüğü tarafından teslim alınmasından itibaren barkod numarası ile birlikte, aşamaları hakkında SMS ile bilgilendirme hizmeti verilmektedir. Başvuru sahiplerinin Pasaportları, PTT Kargo aracılığıyla doğrudan (başvuruda belirtilen) adreslerine gönderilmektedir. Pasaport başvuru sahibine veya başvuru sırasında teslim alabilmesi için ismi belirtilen kişiye teslim edilmektedir. Belirtilen adreste ilgili kişiye 2 defa ulaşılamaması durumunda Pasaport gönderileri 10 gün süre ile teslim alınmak üzere Posta Merkezinde bekletilmektedir.10 gün içerisinde Posta Merkezinden teslim alınmayan pasaport gönderileri, ilgilisi tarafından teslim alınana kadar başvuru sırasında belirttikleri Nüfus Müdürlüğünde saklanacaktır.

Yurt Dışı: Başvuru sahipleri Pasaportlarını yalnızca başvuruda bulundukları Büyükelçilik veya Başkonsolosluktan teslim alabileceklerdir.

Postacı beni evde bulamazsa ne olur?

Postacı sizi evde bulamazsa tekrar gelecektir. 2. Gelişte de evde bulunmaz iseniz pasaportunuz 10 gün boyunca postanede saklanacaktır. Bu süre içerisinde de pasaportunuzu teslim almazsanız başvuru sırasında belirttiğiniz başvuru merkezine iade edilerek bu merkezde geçerlilik süresi boyunca saklanacaktır.

Konuyla alakalı sorularınız için yorum formundan yazabilirsiniz.