e-Devlet Üstünden Numara Taşıma Nasıl Yapılır? Tüm Merak Ettikleriniz!

e-Devlet Üstünden Numara Taşıma Nasıl Yapılır? Tüm Merak Ettikleriniz!

Mevcut gsm operatörünüzden memnun değilsiniz ve başka bir operatörde daha iyi bir kampanya gördünüz. Fakat bulunduğun bölge veya içinde bulunduğunuz duruma özel bayiye gidip numara taşıma işlemleri ile uğraşmak istemiyor, numara taşıma işlemini tamamen internet üstünden tamamlamak istiyorsunuz! Peki bunu yapabilir misiniz? Evet.

İnternet Üstünden Numara Taşıma ile İlgili Detaylar!

Numara taşıma, mevcut gsm operatöründen ayrılıp farklı bir gsm operatörünün aboneliğine geçiş işlemidir. Eğer mevcut gsm operatörünüz ile bitmemiş bir taahhüdünüz yok ise, numara taşıma gerekliliklerini taşıyorsanız internet üstünden yapacağınız kısa bir başvuru ile hemen numara taşıma işlemini başlatabilirsiniz. Ve bunu yaptığınızda süreç şöyle ilerler;

  1. Turkcell, Vodafone veya Türk Telekom web sitesinde size uygun bir tarife bulursunuz. Siteye üye olup e-devlet ile numara taşıma seçeneğini seçersiniz. Telefonunuza gelen kodu girersiniz.
  2. Kimlik bilgilerinizi, irtibat bilgilerinizi, abonelik tercihleriniz ve aktivasyon yöntemini seçer devam edersiniz. (İmza ve belgelerle uğraşmamak için e-Devlet ile aktivasyon seçeneğini seçmelisiniz!)
  3. 3-4 gün içinde gsm operatörünün anlaşmalı kuryesi ile yeni sim kartınız gelir.
  4. Sim kartı paketinden çıkarır, gsm operatörünün web sitesine (örn; Turkcell) gidip puk kodu ve kişişel kimlik bilgileriniz ile aktivasyonu başlatırsınız. Burada e-devlet ile aktivasyon seçeneği görüyorsanız, buna tıklar ve yönlendirileceğiniz e-devlet sayfasına banka hesap bilgileriniz ile oturum açarak aktivasyonu tamamlarsınız.
  5. Aktivasyonu tamamladıktan 24 saat sonra sms ile hattınızın kullanıma açılacağı saat bilgisini alırsınız ve bildirilen saat itibari ile hattınızı telefonunuza takıp kullanmaya başlayabilirsiniz.

e-devlet üstünden numara taşıma, yukarıda anlattığım kadar basit ve kolay oluyor. Yukarıda bahsettiğim gibi eğer önceki operatörünüzde bir taahütünüz yoksa, hattın yasal sahibiyseniz ve geçiş yapmak istediğiniz operatör ve tarife için özel bir kısıtlama yoksa, 3-4 gün içinde evden çıkmadan ve ek bir masraf yapmadan numara taşıma işlemini tamamlayabiliyorsunuz.

Fakat yine de bazı pürüzler çıkabiliyor. Bu sebeple aklıma gelen, dikkat etmeniz gereken hususları hemen aşağıda sıralamak istiyorum.

  1. Bazı gsm operatörleri e-devlet üstünden numara taşımaya izin verse de hat aktivasyonuna izin vermiyor olabilirler. Bu durumda hat aktivasyonunu kapıya gelen kuryeye kimlik doğrulaması ile yaptırmanız gerekebilir. (Turkcell ve Vodafone e-devlet ile aktivasyon yaptırıyor fakat Türk Telekom’u bilemiyorum.)
  2. Turkcell’e geçiş yapacaksanız, sim kartınızı getiren kuryeye ücret ödemeniz gerekmiyor. Fakat Türk Telekom’da sim kartınızı getiren Dijital Kurye için 100 tl civarı bir kurye ücreti ödemeniz gerekebilir. Vodafone’un durumunu ise bilmiyorum. Ayrıca araştırmalısınız.
  3. Numara taşıma için hiç kimse ile uğraşmayayım, doğrudan işi kendim halledeyim ve yeni hattım kullanıma açılsın diyorsanız, taşınacak numaranın yasal sahibi olmanız gerektiğini, yeni kimlik kartına sahip olmanız gerektiğini, en az 1 adet online bankacılık hesabınızın olması gerektiğini ve başvuru sırasında e-devlet ile aktivasyonu seçmeniz gerektiğini sakın unutmayın. Bunlardan birinde sorununuz varsa, numara taşıma işlemini kendi kendinize tamamlayamazsınız.
  4. Yeni kimlik kartım yoksa ne olur? Aktivasyonu yapamayabilirsiniz. Çünkü aktivasyon sırasında kimliğinizin ön ve arkalı resmini çekip sisteme yüklemelisiniz.
  5. Online bankacılık hesabım yoksa ne olur? e-devlet sitesine online bankacılık seçeneği ile girmezseniz, e-devlet ile aktivasyon adımları ilerlemez, hattınızı aktif edemezsiniz. Turkiye.gov.tr’ye online bankacılık ile giriş yapmak, e-devlet ile aktivasyonun ana şartlarından birisidir.
  6. Hattın yasal sahibi değilsem ne olur? Elinizde iki seçenek olur; hattın yasal sahibi numara taşıma için başvurmalı veya hattın yasal sahibini yanınıza alıp mevcut gsm operatörünüze giderek hat devir teslimi yapmalı, sonrasında numara taşımaya başvurmanız gerekir.
  7. Yeni hattım ne zaman gelir? Yeni hattınız 2-3 günde veya bulunduğunuz bölgenin merkeze uzaklığına bağlı olarak birkaç gün sürebilir. Kurye sim kartınızı getirir ve başka bir işlem yapmadan teslim edip gider. Siz sadece sim kartı çıkarıp, gsm operatörünün sitesi ve turkiye.gov.tr üstünden gerekli aktivasyonları yaparsınız.
  8. Eski hattımda kalan bakiyeye ne olur? Eski hattınızda bir bakiye varsa, bunu e-devlet üstünden sorgulayabilir ve ilgili miktarı eski gsm operatörünüzün web sitesine giderek banka hesabınıza çekebilirsiniz.
  9. Eski hattımdan kalan borçlar ne olur? Eski hattınızda bir taahhüt değil de telsiz kullanım gibi, taahhütsüz fatura borcu gibi borçlarınız varsa, bu borçlar yeni gsm operatörüne devredilir veya eski operatörünüz tarafından eski borcunuzu ödemeniz talep edilir.
  10. Bazı sitelerde 400 tl gibi bir Özel İletişim Vergisi görünmekte bunu ben öder miyim? Benimde numara taşırken en merak ettiğim konu buydu. Ama korkmanıza gerek yok! ÖİV denilen Özel İletişim Vergisini sadece yeni hat alan veya mevcut hattın sahipliğini değiştirenler ödediği için sadece numara taşıma işlemi yaptıranlar ÖİV ödemezler. Bizim ödeyeceğimiz şey sadece telsiz kullanım ücreti ve eğer yeni gsm operatörünüzde faturalı bir paket aldıysanız bunu ödersiniz.
  11. e-devlet üstünden aktivasyonda hangi işlemler yapılır? Hatırladığım kadarıyla sadece iki adet sözleşme göreceksiniz (numara taşıma sözleşmesi ve numara taşıma başvuru formu), bunları açık okuyun, sorun yoksa onayla butonlarına basarak onaylayın. Eğer taahhütlü bir tarifeniz varsa, belgelerden birinde tarifenizin taahhütsüz fiyatını ve ÖİV ücretini de görebilirsiniz ama korkmayın. Eğer taahhüte başvurduysanız, siz o süre boyunca sadece taahhüt edilen ücreti ödeyeceksiniz. Taahhüt bitince paket yenilemez veya başka bir pakete geçmezseniz, mevcut tarifenin taahhütsüz yüksek fiyatlı halini ödersiniz.
  12. e-devlet üstünden başvurdum ama sonra vazgeçtim ne yapabilirim? Başvurunuzun hangi süreçte olduğuna bakın. Eğer yeni sim kartınız henüz elinize geçmediyse yeni gsm operatörünün web sitesinde başvuru iptal seçeneği olup olmadığına bakın ve eğer böyle bir kolaylık yoksa vakit kaybetmeden gsm operatörünü arayarak iptal talebinizi iletin. Eğer yeni sim kart elinize geçtiyse ve başvuruyu iptal edemiyorlarsa, tekrar numara taşıma hakkına sahip olmak için yeni operatörde 90 gün tamamlayın ve sonra tekrar yeni bir numara taşıma talebi başlatın.
  13. e-devlet ile aktivasyon hizmeti yoksa ne olur? Diyelim numara taşıma başvurusu yaptığınız operatörde veya zamanda e-devlet ile aktivasyon hizmeti verilmiyor fakat yine internet üstünden numara taşıma başvurusu yapabiliyorsunuz! Bu durumda muhtemelen şunu yaparlar; başvuruyu yaparsınız, yeni sim kartınız evinize gelir ve sim kartı getiren kurye elinde getirdiği belgelere imza atmanız, kimliğinizi doğrulamanız karşılığında aktivasyon işleminizi kapıda tamamlar. Sonrasında evraklar yeni operatöre iletildiği gibi hattınız aktif edilir. Yani e-devlet ile aktivasyonun hızına burada ulaşamazsınız. Belki biraz daha beklersiniz.

Hangi durumlarda numara taşıma talebim geçersiz sayılır?

Numara taşıma şartlarına göre;

  • Taşınması talep edilen numaranın başka bir aboneye ait olması,
  • Numarasını taşımak isteyen abonenin, mevcut işletmecisinden numarasının değiştirilmesi talebinin bulunması,
  • Numarasını taşımak isteyen abonenin kimlik bilgilerinin, kimlik bilgisini ispat edemeyecek nitelikte yanlış veya eksik olması,
  • Taşınması istenen numaraya ait daha önceden başlatılmış ve devam eden taşıma işleminin bulunması.
  • İlk abonelik sözleşmesi üzerinden minimum 90 gün geçmemiş olması: Taşıma talebi bulunan numaraya ait ilk abonelik sözleşmesi ya da geri verme işlemi üzerinden minimum 90 gün geçmesi gerekmektedir. Müşterilere talebin ret edildiğine dair SMS ile bilgilendirme yapılır, talebini yeniden iletmek isteyen müşteriler, 90. günün sonunda yeniden taşıma işlemleri için başvurabilirler.

e-devlet üstünden numara taşıma için aşağıdaki kaynaklara göz atabilirsiniz. Bence bu konuda en detaylı ve net çalışan operatör Turkcell. Sonrasında Vodafone geliyor ve Türk Telekom’un ne yaptığını inanın bilmiyorum.

https://www.turkcell.com.tr/yardim/dijitalde-turkcellli-olmak/e-devlet-yontemi-ile-dijitalden-turkcelli-olun/yeni-numara-surecim-nasil-ilerleyecek
https://www.vodafone.com.tr/e-devlet-mobil-hat
https://bireysel.turktelekom.com.tr/mobil/yeni-musteri-tarife-ve-paketleri

Konuyla alakalı merak ettikleriniz varsa, yorum formundan yazabilirsiniz.