Reklam sektörünün tamamen animasyonlara yoğunlaşmasına çok az kaldı. Çünkü halkın ilgisi bu yönde. Normal reklamların izlenme oranına bakın, komik reklamların izlenme oranına bakın ve birde hem komik hem animasyon reklamların izlenme oranlarına bakın. Normal reklamlarda sabredemeyip kanalı çeviriyor yada reklamı atlıyoruz fakat komik animasyon var ise, reklam dahi olsa sıkılmadan defalarca izliyoruz.
Bu alanda bugüne kadar yapılmış ve tutmuş örneklerin bazılarını hatırlamaya çalışırsak; Dalin’in civcivleri, Yumoş’un ayıcığı, Algida’nın Max karakteri, Arçelik markasının Çelik karakteri, Yapı Kredi’nin Vada’ları, Turkcell’in emocanları, Migros’un moneygilleri, Kliksa’nın kargası, Garanti bankasının tavuk, eşek, köpek, güvercin ve kaplumbağası, Garanti bankasının garip robotu Uginigi’si, Eti balık kraker’in balıkları, Jelibon’un meyveleri, Familia’nın penguenleri, Sarelle’nin çirkin ikizleri, Casper’ın kartal, aslan ve boğası, Pınar Kido’nun ineği, Fanta’nın garip tiplemeleri, 11880’nin garip ayıcığı (gummy bear), Dominos’un agresif ayısı, Danino’nun Dino’su, Molfix’in korkunç kuklaları, McDonalds’ın mutlu paketleri, Tat markasının tatlı domatesleri ve İş bankası’nın animasyon Cem karakteri.. ilk aklıma gelenler..
(Birde mavi nazarlıklı bir beyaz kedicik vardı onun temsil ettiği markayı şuan hatırlayamadım.)
Daha benim hatırlamadığım niceleri.. Bunların çoğu, küçük kardeşlerimiz başta olmak üzere büyükler tarafından da ilgiyle izlenen ve akılda kalan reklam karakterleri. (Ve bir çoğuda Anima İstanbul tarafından yaratılmış karakterler.)
Youtube’da bu karakterleri yada markaların reklamlarını aratın, izlenme oranlarına bakın. Milyonlarca izlenme var. O zaman şirketler neden animasyona yönelmesinler?
Örneğin Dalin’in civcivleri ve Tat markasının Tatlı Domatesleri. Youtube’da ve diğer video paylaşım sitelerinde belki 200 milyondan fazla izlenme oranları var. Sadece 1 tane Dalin reklamı 19 milyon, 1 tane Tat reklamı ise yine 19 milyon izlenmiş. Yetişkin birisi için saçma olabilir fakat gençler, küçük kardeşlerimiz sevmişler ki açıp açıp tekrar izliyorlar. Şimdi Dalin ve Tat yanlış mı yaptılar? Hayır. Reklam şirketlerini tebrik etmek lazım.
Animasyonların hazırlanması belki normal reklamlara göre daha maliyetli olabilir fakat uzun süreçte düşünürsek kalıcılıkları çok daha fazla. Şirketler bu alanı uzun soluklu düşünür ve yarattıkları karakterleri tuttururlarsa reklam yönünden sıkıntı çekmeyecekleri ortada.
Yeri gelmişken not düşeyim.. Sadece animasyon karakterler yaratmak yetmiyor, biraz çocuklara hitap etmek, komik olmak, olaya müzik eklemek de gerekiyor. Örneğin sevilen bir sanatçı ile anlaşıp, yaratılacak karakterin seslendirmesi üzerinden müzikli klipler geliştirilebilir.
Reklam sektörüne ilgi duyan birisi olarak animasyon reklamlardan gayet memnunum ve reklam sektörününde, sinema sektörününde bu yönde gelişmesini, her sene en az 3-5 Recep İvedik filmi yerine, kaliteli, yerli animasyon filmlerin vizyona girmesini çok istiyorum. İnşallah temennim gerçek olur.
Mevzu bahis animasyon iken, yazımı Dalin’in Civcivleri ve Tat’ın Tatlı Domatesler serisi ile sonlandırıyorum. İyi seyirler.
Nazar boncuklu beyaz kedi Türk Telekom’undu, hatta kadının biri “bir kedim yok anlıyor musun” diye şarkı söylerken kedi “anlamıyorum” diyordu.
@Aygün; Hatırlattığınız için teşekkür ederim Aygün hanım.