Bu mevzu çok merak ediliyor. Avea hattıma en son ne zaman TL yükledim? Bir daha ne zaman yüklemeliyim? Ve TL yüklemediğimde hattım ne zaman kapanıyor?.. Eskiden 9333’ü aradığımızda son TL yükleme tarihi bildirilirdi ama şimdi bu bildirimde yok. Peki nasıl yaparız? Bu yazımda hem mevzuya açıklık getireceğim, hemde buradan yola çıkarak bir başka güzel detayı paylaşacağım.
Güncelleme: Yazıyı 2015 yılı içinde yayınladığımda durum böyle idi fakat sonradan Vodafone’da olduğu gibi *123# üzerinden hat geçerlilik tarihine bakılıyor olabilir. Son durumu bilmiyorum. İsterseniz *123# araması ile kontrol edebilir, sonuç alamazsanız yazının devamında anlattığım yolu izleyebilirsiniz.
Türk Telekom Online İşlemler
Birazdan paylaşacağım tüm işlemler, bilgiler, aboneye özel Avea online işlemler hesabında yer alıyor. Bu sebeple işimizi internet üzerinden göreceğiz. Hemen Türk Telekom’un internet sitesine gidip, Online işlemler sayfasına ulaşacağız. Burada karşımıza çıkan forma telefon numaramızı ve online işlemler şifremizi yazarak hesabımıza giriş yapacağız. (Online işlemler şifremizi telefonumuzdan her seferinde *952# tuşlayarak öğreniyoruz.)
Online işlem hesabından hattımız ile ilgili birçok işlem yapabiliyoruz. Örneğin yeni hat gerekmeksizin numara değişikliği, Avea istenmeyen reklamları engelleme, hattı yurtdışına kapatma / açma, 3g internete kapatma / açma vb..
En Son TL Yüklemem
Bizim işimiz TL yüklemeler ile alakalı olduğundan online işlemler sayfasında üst sekmelerden önce Lira İşlemlerim > TL Kullanım Bilgilerim başlığına tıklıyoruz.
Karşımıza gelen ekrandan son 3 aylık TL hareketlerine ulaşacağız. Yani son TL yüklemesini 3 ay içerisinde yaptıysanız tam tarihe ulaşma şansınız var. Ancak TL yüklemesi 3 aydan önce ise burası sizin işinizi görmez. Zaten 3 ayı geçtiğiniz için hattınızda iptal olmuş, kapatılmıştır.
Son TL yükleme tarihini bulmak için İşlem tipi olarak TL Yüklemelerim seçeneğini tikleyecek, ardından takvimlerden 30 günlük bir aralık seçicez. Örneğin başlangıç tarihi 16 Ağustos 2015, bitiş tarihi 16 Eylül 2015.. Veya 16 Haziran 2015, 16 Temmuz 2015..
Gönder butonuna tıkladığımızda, eğer bu tarih aralığında TL yüklediysek yükleme tarihi bilgisi ve yüklenen TL miktarı çıkacak, yükleme yapmadıysak yükleme olmadığına dair bilgi görünecek. Tekrar 30 günlük bir aralık seçicez ve yükleme yapılan tarihi bulana kadar en fazla 3 kez sorgulama yapıcaz. İşte benim son yükleme tarihlerim..
Hattın Son Geçerlilik (Kapanma) Tarihi
Aslında son TL yüklediğimiz tarihi bulunca otomatikman hattın geçerlilik tarihini de bulmuş olduk ama hesap kitapla uğraşmak istemeyenler için online işlemlerde bununda yazılı olduğu bölüm mevcut.
Online işlemlerde üst menüden Lira İşlemlerim > Kalan Bakiye başlıklarına tıklıyor, ardından açılan ekranda Hat Durumu sekmesine tıklıyoruz.
Gördüğünüz gibi hattın son geçerlilik tarihi ve kalan süre orada yazılı. Hatta hattımızın ne zaman aktif edildiği bilgisi ve kaç kez TL yüklemesi yaptığımızda yazılı.
Kafadan Hesap Yapmak
Her seferinde bu yolu izleyip online işleme bakma imkanı olmayabilir. Bu sebeple işin hesaplama kısmını öğrenmekte yarar var. Diğer operatörleri bilemiyorum ancak Avea’da TL yükledikten sonra 270 günlük süre başlıyor. 180 günü aktif dönem, 90 günü pasif dönem. Aktif dönemde hattınız gelen ve giden aramalara, mesajlara açıktır. 180 gün geçtikten sonraki 90 günlük pasif dönemde ise hattınız giden aramalara kapanmıştır. Yani bu dönemde sadece aramalar alır, fakat yeterli bakiye olsada arama yapamazsınız.
Pasif dönem tamamlandığında ise hattınız tamamen kapatılır. Bu süreden itibaren 12 ay içerisinde tekrar başvurup sözleşme imzalayarak aynı numarayı geri alabilir, 12 ay geçtikten sonra numaranızı tamamen kaybedebilirsiniz. Ve ayrıca hattınız kapatılırken içinde kalan bakiye varsa o da silineceğinden bakiyeyi geri tahsil için aynı hattı 3 ay içerisinde tekrar açtırmanız gerekir.
Kafadan hesaplama kısmına geçersek; Son TL yükleme tarihinizi biliyorsanız üzerine 270 gün ekleyeceksiniz. Ancak örnek uygulamayı düşündüğümde Avea online işlemlerde 1 ay fazla yazdığını gördüm. Bunun sebebini bilemiyorum. Bu sebeple aşağı yukarı tahmin için 270 gün yöntemini kullanabilir, tam tarih için online işlemlere müracaat edebilirsiniz.
TL Transferinin Geçerlilik Tarihine Etkisi
Yazının başında güzel bir detaydan bahsedeceğimi yazmıştım. Bazıları merak ediyordur veya bilmeyenler vardır. Diyelim ki hattınızın birinde çok fazla TL var veya ona büyük meblağ yükleme yaptınız ve diğer bir hatta TL transfer yapacaksınız; eğer 10 TL transfer ederseniz, TL’nin gittiği hattın son geçerlilik tarihi ileri atıyor. Yani o hat için tekrar TL yüklemesi yapmak gerekmiyor.
Tabi yukarıdaki bilgiler, yazının yazıldığı 2015 yılı içerisinde geçerli. Bundan birkaç sene sonra Avea sisteminde bazı değişiklikler yapılabilir ve yazı geçerliliğini kaybedebilir. Aklınızda bulunsun.
>> Türk Telekom ile TL Transferi Nasıl Yapılır?
>> Türk Telekom için İzinsiz Tanıtım Mesajlarını Engelleme
>> Türk Telekom Online İşlemler Şifresi Öğrenme
Online İşlemler
lira işlemlerim
kalan bakiye
hat durumu
seçerek daha kolay bilgilere ulaşabilirsiniz
Benim hattim kontörlü dün arama aliyodu fakat bugün arama almıyor. Bana hattıniz kapanacak yükleme yapın gibi bir mesaj da gelmedi. Acaba bugün kontör yüklesem hattim düzelir mi?
@Ksnksnsnkd; Şebeke yada operatör kaynaklı bir sorun yoksa ve son yükleme tarihini geçtiyseniz kontör yüklediğinizde sorun çözümlenmiş olur.
benim çok da sevdiğim üç yıldır kullanmadığım hattım vardı şu an face ime giremiyorum kullandığım face in email adresine de giremiyorum her ikisinde de o numara kayıtlı bu yuzden o hattı geri almam gerek lütfen yardım edin
@manolya; Merhaba. Hattı 3 yıldır kullanmadıysanız muhtemelen kapanmış ve başkası tarafından yeniden kullanıma geçirilmiş olabilir. Ya o numara sahibinden hesabınızı kurtarmak için yardım isteyeceksiniz (ki bence yardım etmez) yada gsm operatörünüze gidip bu konuda yardım isteyeceksiniz. Son seçenek olarak da Facebook üzerinden hesabınıza erişimi kaybettiğinizi bildirip, kimlik doğrulama ile hesabı geri almayı deneyeceksiniz.
رائع جميل