Muhtemelen duymuşsunuzdur, dünya e-ticaret devlerinden Amazon, resmi olarak Türkiye’de hizmet vermeye başladı. Yani eskiden Amazon.com’dan ürün satın alanlar yada Amazon.com’dan alışveriş yapmak isteyip, teslimat ve ödeme konularından çekindiği için alışveriş yapamayanlar, artık Amazon.com.tr üstünden rahat bir şekilde alışveriş yapabiliyorlar.
>> Amazon Prime! Türkiye’de Kullanıma Açıldı
Fiyatlar TL, site dili Türkçe, satış ortakları Türk satıcılar ve Amazon.com.tr müşteri hizmetlerinde çalışanlarda Türk. Bu sebeple artık Amazon.com’dan çekinmeye yada riske girip Amazon.com’dan alışveriş yapmaya gerek yok!
Peki Amazon.com.tr’den Nasıl Alışveriş Yaparız? Nelere Dikkat Etmeliyiz?
E-ticaret konusunda geçmişte pek çok yazı yazdım, tasarruf yöntemleri, güvenlik bilgileri paylaştım. Güvenilir siteleri ve gerektiğinde tehlikeli siteleri de sizlerle paylaştım.. Amazon.com.tr Türkiye’ye gelirde deneyimleyip, tecrübemi yazmazsam olur muydu? Olmazdı. Bu sebeple ilk fırsatta Amazon.com.tr’den ufak bir alışveriş yaptım ve tüm aşamaları tamamlayıp, ürün elime ulaştıktan sonra yazımı yazmaya başladım.
Aşama Aşama Amazon.com.tr Tecrübem:
1) Amazon.com.tr ilk hizmete başladığında doğru düzgün ürün yoktu ve bütçeme uygun bir ürün bulana kadar belli aralıklarla siteyi kontrol ettim.
2) Birkaç gün sonrasında satın almak istediğim ürünün Amazon.com.tr’de satışa çıktığını, birkaç gün sonrada istediğimden farklı bir renginin harika bir fiyatla indirime girdiğini gördüm. Ancak istediğim renk indirimde değildi. Ürünleri takip etmeye, başka e-ticaret siteleriyle fiyatları kıyaslamaya devam ettim.
3) Diğer rengin indiriminin üstünden 2 gün geçmişti ki, istediğim renkte indirime girdi. Satıcısı Amazon ve garantisi resmi distrübütör olduğu için ürünü almaya karar verdim. Siteye Amazon.com üyeliğim ile giriş yaptım (Amazon.com üyelikleri Amazon.com.tr’ye de bağlanmış), ürünü sepete attım.
4) Adres bölümünü, gerekli tüm bilgileri doldurdum ve ödeme yöntemine ilerledim.
5) Ödeme yönteminde karşıma sadece kredi kartı formu geldi. Havale yoktu, kapıda ödeme yoktu. Ayrıca kredi kartı formunda Cvv bölümü, 3d secure içinde aktif etmeye yarayan bir seçenek yada bu tarz bir bildirim yoktu. Sanal kart bilgilerini girdim, devam ettim.
6) Siparişiniz alınmıştır, tebrikler tarzı bir ekran geldi karşıma. 3d secure veya Cvv soran olmadı. Yıllardır yurt içi alışveriş yapıyorum ve birkaç kez de ebay‘dan alışveriş yapmışlığım vardı ama Amazon ilk idi. Cvv olmadan, 3d secure olmadan bu alışveriş nasıl tamamlanır? diye düşünürken, yaklaşık 2 saat sonra (gece saat 02:00) bir mail geldi. Siparişin ödemesi red edilmişti!
(Neyse ki Amazon bizlere 24 saat süre tanıyormuş. Bu süreçte ödeme sorununu çözerseniz sepetteki ürünü o fiyattan satın alabiliyorsunuz. 24 saat sonrasında ise fiyat arttıysa yada ürün tükeniyorsa hakkınız yanıyor. O nedenle siparişten sonra mailleri kontrol etmekte yarar var.)
7) Direk aklıma 3d secure ve Cvv olmaması geldi. “Muhtemelen bu sebeple alışveriş yapamayacağız” diyerek Amazon.com.tr müşteri hizmetlerine sitemde bulunan iki mesaj yazdım, bu arada siparişin ödeme yöntemini de gözden geçiriyordum. Benim açımdan bir sorun yoktu. Saat sabahın 3’ü, yattım ve uyudum.
(Ödeme aracını kontrol için yine Siparişlerim sayfasına gidiyorsunuz ve sağ tarafta bir buton görüyorsunuz. Eğer kart bilgisi hatalı ve düzeltecekseniz yada yeni bir kart ekleyecekseniz, bu botunu kullanarak devam ediyorsunuz.)
8) Sabahın saat 08:00 civarları telefonum çaldı. Numaranın başı +353 İrlanda/Dublin. Uykulu halimle aklıma hiç Amazon.com.tr gelmediğinden telefonu açmadım, birkaç dakika sonra bir mail! Amazon.com.tr Müşteri Hizmetleri çalışanı Rabia hanımmış. Nazik bir şekilde mesajıma geri dönüş yapmak istemiş..
(Sizi belki 850 ile başlayan numaradan arayabilirler ama olurda +353 üzerinden ararlarsa Amazon.com.tr olduğunu artık biliyorsunuz. Korkmayın, +353 numaraya cevap verdiniz diye ücreti size yansıtmazlar.)
9) Birkaç saat sonra, öğlen 11-12 gibi tekrar arandım, önceki mailde zaten belirtmiş Rabia hanım; “müsait olduğunuzda tekrar arayacağım”. Kibar, bilgili, konuya hakim bir bayan. Konuyla alakalı sitemimi ve konunun detaylarını aktardı. Bu arada sorunun onlardan değil, süre sınırı koyduğum sanal karttan kaynaklı olduğunu öğrenmiştim. Mahçup mahçup dinledim fakat bu arada yazı yazacağım için konuyu sizlere de doğru olarak aktarmak için epeyce bir soru sordum.
10) Yaklaşık yarım saatlik bir görüşmeden sonra, ikna olmuş bir şekilde nazikçe ayrıldık, sanal kartın süre sorununu çözerek siparişi yeniledim ve Cvv olmadan, 3D secure olmadan siparişi tamamladım.. (Aslında 3d secure veya Cvv olmadan da alışveriş yapılabiliyormuş.)
Peki Güvenli Mi?
Benimde aklımda bu soru vardı.. Alışmışız cvv ve 3d secure‘a, peki neden Amazon’da yoktu? Rabia hanım güzelce anlattı.. Amazon.com dünya çapında bir şirket olduğu ve günlük işlem hacmi Türkiye’deki e-ticaret sitelerinden kat kat fazla olduğu için cvv ve 3d secure yerine daha güçlü bir güvenlik sistemi kullanıyorlarmış. “Yani güvenlikle alakalı biz her şeyi ayarladık, korkmanıza gerek yok” dedi.
Ama ben yinede imkanınız varsa internetten alışverişlerde sanal kart kullanmanızı ısrarla belirtmek istiyorum. Ayrıca Amazon.com.tr şifrenize, kayıtlı mail adresiniz ve telefon numaranıza sahip çıkın.
11) Siparişimi 4 Ekim Perşembe sabahı standart teslimat seçerek tamamlamıştım ve kargom 5 Ekim Cuma günü yola çıktı.. Muhtemelen satıcısı Amazon olduğu ve ürün stoklarında olduğu için ekspress teslimat muamelesi görmüştü. Paket 6 Ekim Cumartesi günü saat 16:00 gibi Mng kargo elemanı tarafından bana teslim edildi.
12) Kargonun bu kadar hızlı gelmesine şaşırmaya devam ederken, ürünümü kontrol ettim. Paketleme güzeldi, ürün sağlam ve sorunsuzdu. Konuyla alakalı her şeyi çözdüğümüz içinde artık ilk tecrübemi aktarmanın vakti gelmişti.
Peki bundan sonra yine Amazon.com.tr’yi tercih eder miyim?
Evet, fiyatlar cazip olduğu sürece tabi ki tercih ederim ve sizlere de öneririm. Ancak bazı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Hepsini aşağıda maddeler halinde sıralıyorum. Ayrıca sorularınız olursa yazı altından yorum olarak da yazabilirsiniz.
Dikkat edilecekler!
- Amazon.com üyeliğiniz yada Amazon.com.tr’de oluşturacağınız üyeliğiniz için güvenilir bir mail ve güçlü bir şifre kullanın.
- Amazon.com.tr’de bir ürün bakıyorsanız yada satın almaya karar veriyorsanız önce diğer e-ticaret siteleri ile fiyat karşılaştırması yapmayı unutmayın. Fakat tercih kısmına geldiğinizde de şunlara dikkat edin; rakip sitedeki satıcı güvenilir mi? Amazon’daki satıcı Amazon’un kendisi mi? Yoksa N11, Gittigidiyor, Hepsiburada gibi sitelerde de satış yapan bir e-ticaret satış ortağı mı? Kargo ücretsiz mi? Ürünün garantisi hangisinde ne durumda?
- Amazon.com.tr’de sanal kart kullanın, bilgilerinizi, adresinizi eksiksiz girin. Ödeme tamamlandı ekranı gördükten sonra 1-2 saat maillerini de takipte kalın. Ödeme ile alakalı bir sorun çıkarsa erkenden fark eder, siparişiniz 24 saat içinde tamamen iptal edilmeden olaya el atar ve siparişinizi yenilersiniz. Genelde banka kaynaklı sorunlar çıktığından önce hesap ekstrenizi kontrol edin, para çekildiği halde sorun varsa Amazon ile iletişime geçin. Para çekilmemişse önce bankanıza danışın.
- Sanal kart yada kredi kartı girdiniz, veya bir tanıdığınızın kartını kullandınız ve kart bilgileri Amazon.com.tr’de varsayılan ödeme yöntemi olarak kayıt edildi.. Siteyi devamlı kullanmayacaksanız ilgili kartı şu yazımda anlattığım şekilde siteden kaldırın. Sürekli alışveriş yapacaksanız ve kartınızın sitede kalması işinize geliyorsa sanal kartı tercih edin ve sanal kartın harcama limitlerini düşük tutun.
- Teslimat adresini değiştirecek yada siparişi iptal mi edeceksiniz? Siparişlerim sayfasına göz atın.
- Sipariş öncesi yada sonrası kafanıza takılan bir şey yada yardıma ihtiyacınız mı var? Amazon.com.tr’nin Türkçe yardım sayfasına göz atın yada Amazon.com.tr İletişim formunu kullanın. Müşteri hizmetlerinde size gerçekten yardımcı olmak isteyen arkadaşlar çalışıyor ve ellerinden geleni yapıyorlar. Yeter ki sorunuzu, sorununuzu doğru bir şekilde ve sakin sakin anlatın.
Amazon ile alakalı tüm soru ve sorunlarınız için + 90 850 3902153 telefon numarasından müşteri hizmetlerine ulaşabilirsiniz.
Konuyla alakalı daha fazla not hatırlarsam yazımda güncelleme yapacağım. Sizlerde Amazon.com.tr tecrübenizi yazı altından aktararak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.
@Mehmet Demir; Rica ederim. Benzer sorun diğer sanal pazarlarda da var. Hepsiburada.com, N11.com, Gittigidiyor.com.. Gittigidiyor’da mesela korsan crack’lı oyun, photoshop, Windows satanlar vardı. Şikayet etmediğinizde arada kaynıyorlar.
Böyle pazarlarda baştan kimin ne yaptığını görmeleri zor. Puanlama sistemi getiriyorlar ve bir seviyeden sonra satıcıyı pazardan yasaklıyorlar. Ve buralarda dükkan açan satıcıların ufak bir bölümü önce paraları topluyor faize atıyor yada başka yöntemlerle işletiyor, sonrasında ürünü teslim edemiyoruz diyip paraları geri iade ediyorlar. 1000-10 bin kişiden para toplayıp, paraları 1 ay işletseler havadan kazanç sağlamış oluyorlar. Yada gerçekten ürün temininde sorun oluyor ve bu süreçte sizi mağdur ediyorlar.
Bu sebeple sanal pazarlarda satıcılara dikkat etmek gerekiyor. Yüksek puanı yoksa, fazla satışı yoksa, 5-10 lira, 200-300 lira fazla verin, güvenilir olandan satın alın.